نکته مهم در مورد آرتریت و بیماری های روماتیسمی مراجعه سریع به متخصص مربوطه است چرا که با در اختیار داشتن درمان های امروزی بسیاری از انواع آنها قابل کنترل و حتی ریشه کنی است.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: آرتریت روماتوئید التهاب منجر به درد، تورم و تجمع مایع در داخل مفصل است.

محمدمهدی امام در مورد بیماری آرتریت به فارس گفت: آرتریت بیماری است که در آن مفصل دچار تورم می شود. علت ایجاد آن مجموعه ای از بیماری های التهابی و از آن جمله بیماری های موسوم به روماتیسمی هستند.

فوق تخصص روماتولوژی، تصریح کرد: به طور کلی هر بیماری که بتواند تورم مفصل آرتریت ایجاد کند بیماری روماتیسمی تلقی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بسیاری از بیماری های روماتیسمی محدود به مفاصل نیستند و دارای عوارضی در ارگان های مختلف بدن هستند به همین دلیل بر اساس علائم بالینی ما انواع بیماری های روماتیسمی را خواهیم داشت.

وی افزود: بیش از ۶۰ نوع بیماری روماتیسمی وجود دارند که بر اساس علائم طبقه بندی شده اند.

فوق تخصص روماتولوژی ادامه داد: تصور مردم در قدیم در ارتباط با روماتیسم فقط تب روماتیسمی بود که به دنبال عفونت گلو حاصل می شد و به تورم مفاصل و به خصوص به درگیری قلبی منجر می شد.

امام افزود: خوشبختانه این نوع روماتیسم بسیار نادر شده ولی در عوض فرم های دیگر تورم مفاصل نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: نکته مهم در مورد آرتریت و بیماری های روماتیسمی مراجعه سریع به متخصص مربوطه است چرا که با در اختیار داشتن درمان های امروزی بسیاری از انواع آنها قابل کنترل و حتی ریشه کنی است.

وی افزود: البته علت بسیاری از بیماری های روماتیسمی فاکتورهای ژنتیکی است و عوامل محیطی مثل عفونت، سیگار، استرس، تغذیه نامناسب و عوامل مختلف دیگری که در هر روماتیسم متفاوت است در بروز آن نقش دارد.

فوق تخصص روماتولوژی ادامه داد: با توجه به آنکه فاکتورهای ژنتیکی در بروز این بیماری نقش دارند اغلب آنها می توانند مزمن باشند و لازم است بیمار تا مدتی تحت نظر پزشک مربوطه قرار گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: راه پیشگیری از این بیماری تغذیه مناسب خصوصاً استفاده از روغن ماهی و مصرف مناسب ویتامین است؛ همچنین پرهیز از مصرف سیگار می تواند نقش بسزایی از جلوگیری از بیماری روماتیسم داشته باشد.

وی آرتریت را التهاب منجر به ایجاد درد، تورم و تجمع مایع در داخل مفصل عنوان کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات