روغن زیاد و طعم دهنده هایی که برای خوشمزه تر شدن غذاهای آماده به آن ها اضافه می شود نیز باعث افزایش چربی خون و گاهی مسمومیت های غذایی می شود.

امروزه بیشتر افراد به دلیل مشغله زیاد کاری، از غذاهای کنسروی استفاده می کنند و مصرف این نوع غذا ها بسیار رایج شده اما بهتر است از ضررهای این نوع از غذا ها نیز آگاه باشیم.

دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف بیش از حد غذاهای کنسروی به دلیل اینکه در آن ها از مواد نگهدارنده، طعم دهنده های مصنوعی و رنگ ها استفاده می شود با گذشت زمان مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

وی گفت: چون زمان تولید تا مصرف غذاهای کنسروی طولانی است، به آن ها مواد نگهدارنده اضافه می کنند تا از فساد آن جلوگیری شود، که این مواد در دراز مدت باعث سرطان، آسم، آلزایمر و انواع آلرژی ها می شوند.

نیستانی افزود: نمک یکی از عناصر اصلی برای ماندگاری غذاهای کنسروی است که عامل اصلی افزایش فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: روغن زیاد و طعم دهنده هایی که برای خوشمزه تر شدن غذاهای آماده به آن ها اضافه می شود نیز باعث افزایش چربی خون و گاهی مسمومیت های غذایی می شود.

وی با بیان اینکه یک گرم سم موجود در مواد غذایی کنسروی برای کشتن ۱۰ میلیون نفر کافی است گفت: همه غذاهای کنسروی، نه فقط کنسرو ماهی، باید به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شوند تا میکروب های آن ها از بین برود.

وی در پایان گفت: سستی، خستگی، سردرد، گیجی و اختلال بینایی از علائم خطرناک مسمومیت بعد از مصرف غذاهای کنسروی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات