زارعیان، افراد لاغر که در وزن گیری دچار مشکل هستند را از خوردن میوه همراه غذا منع کرد و افزود: میوه جذب و دفع کالری موجود در غذا را هم سرعت می بخشد، لذا به افراد لاغر توصیه می شود که میوه را با فاصله زمانی از وعده های اصلی غذایی خود مصرف کنند.

یک کارشناس تغذیه در کردستان با اشاره به اینکه میوه ها منابع مهمی برای تسریع حرکات روده ای و دستگاه گوارش هستند، بهترین وسیله برای دفع قندهای مضر و کلسترول هستند.

بیان زارعیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خوردن انواع میوه ها تضمینی برای سلامتی است، اظهار کرد: میوه ها را به عنوان خوراکی های همیشه آماده می توان در هر ساعت از شبانه روز مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: سبزی ها و میوه ها منابع غنی از فیبر هستند که باعث تسریع شدن حرکات روده ای شده و در نتیجه هضم و جذب مواد غذایی را سرعت می بخشند.

زارعیان با بیان اینکه تسریع در حرکات روده ای منجر به عملکرد صحیح دستگاه گوارش می شود، گفت: مصرف میوه بلافاصله بعد از غذا باعث عبور حجم بیشتر مواد غذایی از دستگاه گوارشی و در نتیجه جذب موادی همانند ویتامین ها و مواد معدنی، کالری و حتی ترکیبات غذایی مضر مثل کلسترول و قند کمتر می شود.

وی ادامه داد: افرادی که مشکل خاصی از جمله سوء هاضمه، ناراحتی های معده، گوارشی و اثنی عشر را ندارند، می توانند همراه ناهار و شام خود میوه ها را مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان این نکته که افراد چاق و مبتلایان به دیابت می تواند از میوه هایی با قند پایین استفاده کنند، تصریح کرد: صرف میوه ها باعث کند شدن سرعت جذب مواد مغذی از جمله قند می شود، لذا خوردن سبزیجاتی همانند کاهو و سبزی خوردن همراه غذا، نه تنها مضر نیست، بلکه بسیار مفید است.

زارعیان، افراد لاغر که در وزن گیری دچار مشکل هستند را از خوردن میوه همراه غذا منع کرد و افزود: میوه جذب و دفع کالری موجود در غذا را هم سرعت می بخشد، لذا به افراد لاغر توصیه می شود که میوه را با فاصله زمانی از وعده های اصلی غذایی خود مصرف کنند.

وی مصرف مرکبات به همراه غذا را یکی از بهترین گزینه ها برای جذب ویتامین c اعلام و اظهار کرد: مصرف ویتامینc به جذب آهن، روی و کلسیم غذا کمک می کند.

این متخصص به کسانی که مبتلا به فقرآهن هستند، خورده مرکبات همراه غذا را توصیه کرد و افزود: مصرف لیمو، نارنج و پرتقال میزان جذب آهن در بدن را افزایش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه میوه های شیرین قبل از غذا مصرف نشود، گفت: زمانی که میوه های شیرین، قبل یا همراه غذا مصرف می شوند، احساس سیری کاذب را به وجود می آورند که خود منجر به کم اشتهایی و کم غذایی می شود.

زارعیان با بیان اینکه بهترین زمان برای مصرف میوه زمان صبح و بعد از صبحانه می باشد، خاطرنشان کرد: افراد سالم در هر زمان که تمایل داشته باشند، می توانند از میوه استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش، ناراحتی های معده و کسانی که مصرف میوه در آنان ایجاد حساسیت می کنند، در صورت حاد بودن بیماریشان می توانند به جای میوه از آب میوه استفاده کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات