سلامت>  درمان- همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری تعریق بیش از حد کف دست با روش های کم تهاجمی و بدون هیچ عارضه ای در این دانشگاه درمان می شود.

به گزارش ایرنا دکتر" حسن راوری" گفت: موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است اما موارد شدید به درمان های دارویی پاسخ نمی دهد و باید جراحی شود.

این فوق تخصص جراحی عروق اظهار داشت: جراحی های کم تهاجمی تعریق متوسط و شدید کف دست از سال ۱۳۸۲ در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال انجام است.

وی با بیان این که تعریق کف دست به علل مختلف بروز می کند، افزود: گاهی این عارضه به حدی شدید است که فعالیت عادی فرد را مختل کرده و در افرادی که با وسایل برقی سر و کار دارند، خطرآفرین نیز می باشد.

راوری با اشاره به نوع توارثی تعریق کف دست، گفت: اگر علل پاتولوژیک مانند اختلال هورمونی و پرکاری تیروئید وجود نداشته باشد، نوع ارثی تعریق کف دست مطرح می شود که در استان های خراسان، کرمان و یزد شایع می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نوع توارثی تعریق کف دست از کودکی شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس های این دوران به اوج خود می رسد.

وی گفت: این بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می یابد که هنگام استرس قطرات عرق از دست می چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طورکامل خیس می شود.

چطور عرق می کنیم؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات