بیماری که دچار سکته مغزی می شود برخلاف سکته قلبی منعی برای جابه جایی ندارد و می توان این فرد را جابه جا و سریعا به بیمارستان منتقل کرد تا از وی اسکن مغزی انجام شود.

به گزارش افکارنیوز ، دو نوع سکته مغزی وجود دارد که یکی خون ریزی کننده است و باید به سرعت فشار خون را کنترل کرد و نوع دیگر اختلال در خون رسانی است. در هر صورت باید فرد را به سرعت به بیمارستان منتقل کرد. دکتر آریاشیخ مظفر جراح مغز و اعصاب با بیان این مطلب افزود: بیماری که دچار سکته مغزی می شود برخلاف سکته قلبی منعی برای جابه جایی ندارد و می توان این فرد را جابه جا و سریعا به بیمارستان منتقل کرد تا از وی اسکن مغزی انجام شود. وی گفت: تمام سردردها باید بررسی شود اما همه انواع سردرد بیانگر علایم سکته مغزی نیست.

در حال حاضر سردردهایی که منشاء روحی دارد، افزایش یافته است این نوع سردرد از نوع خطرناک نیست. افرادی که دچار سردردهای صبحگاهی به همراه حالت تهوع هستند، باید سردرد خود را جدی بگیرند. این جراح مغز و اعصاب با بیان این که متاسفانه مصرف سیگار در جامعه افزایش یافته و این یکی از عوامل تاثیرگذار در وقوع سکته مغزی است، گفت: مصرف سیگار باعث اختلال در خون رسانی عروق قلبی و مغزی می شود و حتی افرادی که سیگار نمی کشند اما در منزل و محیط کار در معرض دود سیگار قرار می گیرند مانند افراد سیگاری در معرض گرفتگی رگ های خونی هستند. شیخ مظفر گفت: گاهی سکته مغزی به دلیل عوارض ناشی از اختلال خون رسانی به مغز ایجاد می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات