سلامت>  تحقیقات- همشهری آنلاین: مطالعات جدید نشان داده است که ورزش هر چند کوتاه مدت می تواند آمادگی قلبی را در بیماران مسن قبل از عمل جراحی افزایش دهد.

بررسی هایی که بر روی بیماران سرطان ی انجام شد، نشان داده است که ورزش قبل از عمل جراحی آمادگی جسمانی افراد را افزایش می دهد. افزایش آمادگی جسمانی این افراد باعث می شود که در بعضی موارد نتیجه عمل جراحی بهتر باشد.

چطور قلب کار می کند؟

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه نورفولک و نورویچ اندازه گیری های بر روی سیستم قلبی - عروقی و تنفسی در حین ورزش انجام دادند تا میزان توانایی ورزشی و آمادگی قلب را دریافتند.

در این تحقیقات ۳۰ بیمار تحت نظر بودند که مبتلا به سرطان مثانه بودند و سیتکتومی انجام داده بودند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول دو بار در هفته به مدت چهار هفته ورزش کردند و گروه دوم تحت نظارت و درمان بودند.

حتی در همین زمان کم، بیماران گروه اول پیشرفت در آمادگی جسمانی داشتند که در بعضی موارد منجر به نتیجه بهتر در عمل جراحی بود.

نتایج این تحقیقات در جلسه سالانه سرطان اورولوژی مطرح شد. پیش از این در مطالعات دیگر مشخص شده بود که ورزش می تواند برابر ریکاوری بیماران که سکته کرده بودند بهتر از دارو عمل کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات