فضای اتاق خواب تان را در عین سادگی، زیبا طراحی کنید تا آغازگر خوابی راحت و شیرین باشید.

به گزارش افکارنیوز ، زیبایی اشیا و اجزای اطراف تان بسیار حائز اهمیت است زیرا آخرین پلانی که قبل از خواب از صحنه زندگی تان مشاهده می کنید زمینه ساز کیفیت استراحت شماست. پس فضای اتاق خواب تان را در عین سادگی، زیبا طراحی کنید تا آغازگر خوابی راحت و شیرین باشید.

کابوس های بیداری

سعی نکنید اتاق خوابی را که باید منبع آرامش، آسایش و زیبایی باشد با مجسمه های بزرگ و کوچک تیره و زنگاری همگام با اشکال غیر متعارف که حتی در نور کافی نیز حس خوبی به خود بیننده القا نمی کنند مملو سازید. پیروی از هر طراحی مدرن و مجسمه های مختلف شاید اتاق تان را به نظر به روز جلوه دهد ولی صدمه ای که بر روح و جان تان می زند را دست کم نگیرید. تصور کنید در خواب کابوس دیده باشید و بخواهید برای رفع توهم تان کمی آب بنوشید. مشاهده لحظه ای بر این مجسمه ها تصویری وحشتناک را برایتان به ارمغان می آورد.

پازل دیواری را فراموش نکنید

برای جا دادن اثاثیه و لوازم تان که در دسترس بودن آنها مهم است از پازل دیواری بهره ببرید. پازل دیواری بدون پوشاندن سطح دیوار به طور کامل، خود حسن بزرگی محسوب می شود. البته به یاد داشته باشید رعایت ترکیب رنگی در هر یک از جایگاه های پازل در کنار هم و به خصوص قرار دادن رنگ خنثی همانند سفید در بین شان بسیار مهم است تا هنگام نظر کردن به پازل دیواری دچار خستگی چشم نشوید.

هندسه تحلیلی

در اتاق خواب سه نقطه زنجیره ای متصل به هم وجود دارد که بیشترین تاثیر را بر شما می گذارد و یک مثلث را رسم می کند. اگر کمی دقت کنید به راحتی آنها را خواهید یافت. سقف، طرف راست و چپ صورت تان زمانی که بر تخت یا تشک تان خوابیده اید نقاط اصلی دید شما در دقایق پایانی بیداری تان است. این نکته را به خاطر بسپارید که به هیچ عنوان به بهانه تشکیل ساختن این نقاط، آنها را با اشیای لوکس و تابلوهای پرحجم آغشته نسازید زیرا خلوتی و کم اثاثیه بودن، خودش نوعی زیبایی محسوب می شود و از طرفی خلوتی ذهن را نیز به همراه دارد پس در انتخاب لوازم این نقاط دقت لازم را مبذول بدارید تا مجبور نباشید برای زیبایی بیشتر، اشیا و تزئینات دیگر را دخیل سازید. می توانید طراحی دکوراسیون این نقاط مثلثی را به گونه ای انجام دهید که تکمیل کننده یکدیگر باشند تا جذابیت بیشتری را به وجود آورند.

آرامش روحی از نون شب هم واجب تر است

گاهی شنیدن یک موسیقی ملایم، مطالعه چند صفحه از کتاب مورد علاقه تان یا خواندن جملات حکیمانه و سخنان بزرگان و همچنین فرهیختگان علم و ادب خصوصاً احادیث صادق و پر معنای معصومین قبل از خواب بسیار برای ذهن و قلب مفید است زیرا تمرکز فکری و روحی تان به یک چیز معطوف می شود و این عمل ذهن را از پیچیدگی مشکلات و اتفاقات روزمره نجات می دهد بنابراین آباژوری زیبا و ظریف یا همان چراغ خواب های دوست داشتنی در کنار تخت تان لازم است. تردیدی نیست که اتاق تان را نیز شیک خواهد کرد. سپس جملاتی را که در عمق وجودتان تغییر ایجاد می کند و با خواندن شان احساس خوبی به دست می آورید در ابعاد کوچک کاغذ بنویسید و تا بزنید و درون جعبه یا گلدان دهان گشاد بریزید و هر شب قبل از خواب به طور اتفاقی یکی از نوشته ها را بردارید و بخوانید. پس از مدتی متوجه خواهید شد چه تاثیر مثبت و ملموسی را به دست می آورید که زندگی تان را دگرگون خواهد ساخت.

هر چه طبیعی تر بهتر

بهتر است ملحفه، بالشت ها و روتختی تان از پارچه هایی باشد که کمتر مواد مصنوعی در آن به کار رفته زیرا وجود الکتریسیته ساکن در پارچه های مصنوعی و پلاستیکی شرایط نامساعدی را برایتان مهیا می سازد و خواب را از چشمان تان می گیرند.

تراس همیشه بیدار

اگر در اتاق خواب تان تراس تعبیه شده است پیشنهاد می کنم از گل های شویدی پرحجم و سرسبز بی بهره نشوید که نمای ساختمان را از بیرون و از درون اتاق چشمگیر می سازد. با نسبت چند منبع نوری ال ای دی به رنگ سبز یا سفید که در بالای گلدان به سمت پایین تابانده شوند منظره دلنشینی به وجود می آید حال با کمال آرامش و راحتی خیال در تاریکی شب و سوسوکنان ستاره ها از آن نهایت لذت را ببرید و برای رفتن به عالم خواب پلک هایتان را کم کم ببندید.

آرامش/ شماره ۲۰/ بهمن ماه ۹۲/ ملیحه احمدبیگی/ صفحه ۵۵
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات