جشنواره فجر

مستند" ‌برای گونگادین بهشت نیست" که ساخته فیلمساز لرستانی است در بخش" سینما حقیقت" جشنواره فیلم فجر سیمرغ دریافت کرد.

مستند" برای گونگادین بهشت نیست" ساخته فیلم ساز لرستانی سید غلامرضا نعمت پور است که درباره علی میردریکوند، نویسنده لرستانی ساخته شده و بعد از ورود متفقین زبان انگلیسی را یاد می گیرد و کتابی می نویسد که متقاضی بسیاری در آمریکا و انگلیس پیدا می کند اما کمتر کسی در ایران این نویسنده را می شناسد. این اثر تا کنون در جشنواره های متعددی پذیرفته شده و جایزه دریافت کرده است. مستند" برای گونگادین بهشت نیست" در سال ۹۲ تولید شده و تا کنون در جشنواره منطقه ای سینمای جوان جایزه بهترین تحقیق و پژوهش را دریافت کرده و در جشنواره های رشد، مستقل خورشید، تورنتو کانادا و فیلم های ایرانی آمریکا پذیرفته شده است.

این فیلم مستند همچنین تندیس برتر جشنواره سی ام فیلم کوتاه تهران را در بخش بهترین تحقیق و پژوهش مستند از آن خود کرده و جایزه بخش تدوین و تندیس بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره منطقه ای بام ایران در شهرکرد را به خود اختصاص داده است.

مستند" برای گونگادین بهشت نیست" در ادامه موفقیت های خود در جشنواره های متعدد در هفتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت موفق به دریافت بهترین مستند پرتره شده است.

این اثر ارزشمند همچنین پس از معرفی به عنوان کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، شب گذشته در مراسم اختتامیه این جشنواره توانست سیمرغ بلورین بخش بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند را به خود اختصاص دهد، عنوانی که برای لرستان پس از دو دهه سیمرغ به همراه داشت.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات