فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه:

فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه گفت: یادواره ملی هشت هزارشهید شیمیایی کشور و ۷۰۰ شهدای گروه ۲۴ بعثت، ۲۵ اسفند در بروجرد برگزار می شود.

سیف الله ایمانی امروز در جلسه توجیهی به منظور آمادگی برای برگزاری دومین یادواره ملی شهدای شیمیایی که با حضور فرماندار، فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه و دیگر مسئولان شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در جنگ ایران و عراق که یک جنگ نابرابر بود و ایران مورد تهاجم ظالمانه قرار گرفت رشادت ها و فداکاری های جوانان ایرانی به خوبی به تصویر کشیده نشده است و ایران در این نبرد مظلوم واقع شده است.

وی افزود: اکنون همه ما وظیفه داریم فداکاری های جوانان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس را به جهانیان نشان دهیم و بگوئیم که مردم این سرزمین چطور از مملکت و دین خود دفاع کردند.

فرمانده گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه گفت: بعد از جنگ تحمیلی وقتی دشمنان از نبرد سرد نومید شدند به فکر جنگ نرم و ناتو فرهنگی عظیم افتادند و باید با برگزاری یادواره های شهدا به مقاله با این جنگ نرم برویم.

وی تصریح کرد: یادواره شهدا علاوه بر تجدید میثاق با شهدا و جانبازان عزیز، نمایانگر مظلومیت ایران اسلامی در یک نبرد نابرابر است.

وی بیان کرد: در جنگ هشت ساله دولت عراق با کارهای غیر انسانی به ایران هجوم آورد که ۸۰ هزار جانباز شیمیایی و هشت هزار شهید شیمیایی در کشور نمونه ای از این ظلم بزرگ به این مردم است.

ایمانی گفت: یادواره ملی هشت هزارشهدای شیمیایی ۲۵ اسفند که روز جهانی مبارزه با سلاح های شیمیایی است در شهرستان بروجرد برگزار می شود.

وی بیان کرد: این یادواره، یادواره هشت هزار شهید شیمیایی کشور و ۷۰۰ شهدای گروه ۲۴ بعثت است.

امیر غلامعلی میر فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد در ادامه مراسم اظهار کرد: استکبار با روش های مختلف و در قالب های گونان در حال مقابله با ایران است.

وی افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال داده شود که نقش ادارات و مردم در این انتقال فرهنگ بسیار مهم و اساسی است.

وی بیان کرد: برای اینکه فرهنگ ایثار و جهاد به نسل های بعدی انقلاب که دوران دفاع مقدس را نبوده اند انتقال داده شود، تقدیر و تشکر و حفظ احترام خانواده های شهدا و جانبازان بسیار مهم است.

منوچهر فراقی فرماندار بروجرد در ادامه جلسه گفت: پس از بمباران شیمیایی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، بیشترین بمباران شیمیایی در جنایات جنگ تحمیلی در کشور ایران رخ داد.

وی افزود: برای اینکه این یاداره به بهترین شکل برگزار شود تمامی مسئولان و مردم عزیز بروجرد باید مشارکت داشته باشند و تلاش کنند تا دین خود را به شهدای عزیز ادا کنیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات