حجت الاسلام کرمی نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان:

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان گفت: اردوی راهیان نور یک فرصت بزرگ برای آشنا کردن جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت بوده و در زمانی که دشمن درصدد است هویت و رفتار جامعه ما را تغییر دهد و با استقامت ملت نتوانسته به اهدافش برسد، باید بیش از بیش از داشته هایمان حفاظت کنیم.

جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای راهیان نور استان لرستان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، فرماندهان سپاه، ارتش و مدیران دستگاه های اجرایی استان لرستان در محل استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام کرمی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد: برپایی اردوهای راهیان نور یکی از راه های موثر در آشنا کردن نسل جوان ما با باورها و ارزش های انقلاب است.

وی افزود: اردوی راهیان نور یک فرصت بزرگ برای آشنا کردن جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت بوده و در زمانی که دشمن درصدد است هویت و رفتار جامعه ما را تغییر دهد و با استقامت ملت نتوانسته به اهدافش برسد، باید بیش از بیش از داشته هایمان حفاظت کنیم.

علی حسین پازدار معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در ادامه جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای راهیان نور اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف بسیج از استان لرستان در قالب ۱۲ کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

وی افزود: مرحله نخست این اعزام از چهارم اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۸ فروردین ماه ۹۳ ادامه دارد و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم لرستان در مرحله نخست به مناطق جنگی اعزام می شوند.

وی بیان کرد: از شهرستان الیگودرز ۷۲۰ نفر، دورود ۴۶۰، دلفان ۵۲۰، کوهدشت ۸۴۰، الشتر ۴۰۰، پلدختر ۷۶۰، سپیددشت ۲۴۰، دوره چگنی ۳۶۰ نفر به مناطق جنوب اعزام می شود.

پازدار تصریح کرد: در هر اتوبوس یک روحانی، یک امدادگر و یک پلیس یار حضور دارند تا در مدت اردو همراه کاروان باشند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: فرمانداران تا قبل از دهم اسفندماه جاری برای اعزام کاروان هایی که در مرحله نخست باید به مناطق جنگی اعزام شوند برنامه ریزی کنند.

وی افزود: اتوبوس هایی که برای اعزام کاروان های راهیان نور در اختیار گرفته می شود بیشتر شرکت جوان سیر ایثار است.

پازدار تصریح کرد: ۵۰ درصد از کاروان های لرستان را خواهران تشکیل می دهند و به مدت سه روز از مناطق عملیاتی اروند کنار، هویزه، طلائیه و شلمچه بازدید می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در این کاروان ها امسال دو هزار نفر از خانواده های معظم شهدا، دو هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و ۲۲۰۰ نفر از دانش آموزان و ۲۲۰۰ نفر از دانشجویان حضور دارند.

وی بیان کرد: برنامه های فرهنگی متنوعی برای کاروان ها در نظر گرفته شده که جشنواره خاطره نویسی، مشارکت در رزمایش رزمی-فرهنگی از جمله این برنامه هاست.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس استان لرستان به عنوان ظرفیتی عظیم برای کشور شناخته شد که باید این ظرفیت عظیم با فرهنگ بالا را به نسل های بعد منتقل کنیم.

بازوند، گفت: هرچند فرماندارها از لحاظ مالی با مشکل مواجه هستند ولی پشتیبانی از اردوهای راهیان نور یک وظیفه است و فرمانداران شهرستان ها باید به این امر مهم توجه کنند.

استاندار لرستان گفت: با کمک خداوند تلاش می کنیم بهترین امکانات را مهیا کنیم تا این کاروان ها بدون کوچکترین مشکل به مناطق اعزام شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال از لرستان ۱۴هزار و ۵۰۰نفر به مناطق عملیاتی اعزام می شود باید بهترین وسیله نقلیه در اختیار زائران جنوب قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر به صورت جدی وارد کار شوند و نسبت به راهیان نور حساس باشند.

بازوند اظهار کرد: ۳۵۰ میلیون تومان به صورت متمرکز برای راهیان نور استان اختصاص می دهد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات