پنجمین همایش ملی‌ سیره علوی در چهار محور تخصصی امروز در دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد‌ برگزار شد.

همایش ملی سیره علوی با هدف بازشناسی این سیره با رویکرد سیاسی واقتصادی، با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، تبرائیان معاون بین الملل مجمع جهانی تقریبب مذاهب و حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آ باد برگزار شد. علی میردبیر پنجمین همایش سیره علوی در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع این ۱۵۱ مقاله ارسال شده، لرستان با ارسال ۶۵ مقاله بیشترین تعداد مقاله را داشته است.

وی افزود: از مقاله های ارسالی ۱۰ مقاله مربوط به خراسان، ۱۹ مقاله مربوط به تهران و اصفهان، پنج مقاله همدان و چهار مقاله مربوط به استان مرکزی است.

دبیر پنجمین همایش سیره علوی تصریح کرد: از مقاله های ارسالی پس از مطرح در بخش داوری، ۴ مقاله به عنوان مقاله های برتر برای ارائه شفاهی و تعداد ۵۳ مقاله از آن ها برای چاپ در چکیده مقالات انخاب شده اند.

میر با اشاره به اهمیت به کار گیری سیره علوی و نقش آن در زندگی انسان بیان کرد: سیره علوی با در نظر گرفتن تمام جنبه هایزندگی بشر گره گشای تمام مشکلات زندگی بشر است.

دبیرخانه پنجمین همایش سیره علوی گفت: با توجه به نامگذاری امسال با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی این همایش با رویکرد سیاسی و اقتصادی برگزار شده است با تاکید بر سیره سیاسی و اقتصادی امام علی (ع) به تفسیر این سیره وتأثیر آن بر جامعه پرداخته شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات