کوهنورد دورودی بعد از مرخص شدن از بیمارستان:

لرستان خبر: کوهنورد درودی گفت: بعد از بهبودی کامل دوباره با تیم های کوهنوردی صعود به ارتفاعات را آغاز می کنم.

محمد لشنی در گفت و گو با خبرنگار لرستان خبر، در مورد مفقود شدنش اظهار کرد: تقریبا ۱۲ سال است که کوهنوردی حرفه ای و فنی را انجام می دهم و در روز جمعه ۲۵ بهمن ماه که به سمت کوه پریز به ارتفاع ۳۱۰۰ متری صعود کردم در مسیر برگشت به یک گودال وچاه با ارتفاع حدود ۱۸ متر سقوط کردم و پس از برخورد با دیواره های آن بیهوش شده و در ته چاهی افتادم ولی خوشبختانه دچار شکستکی و آسیب جدی نشدم.

وی تصریح کرد: بعد از سقوط به درون چاه ۴۰ ساعت بیهوش درون چاه بودم و به دلیل ضعف بدنی و سرما زدگی به سختی توانستم که از چاه خود را بیرون برسانم وقتی که از چاه بیرون آمدم برف سنگینی در حال بارش بود که مسیر را برای من دشوارتر می کرد.

کوهنورد دورودی اظهار کرد: مسیر شرق را به پیش گرفتم و چند ساعتی در مسیر راهپیمایی کردم و راه را تا شب ادامه دادم و برای خود یک اتاق برفی درست کردم و چند ساعتی در انجا استراحت کردم و پس از رسیدن به پایین دره گروه های امداد و نجات من را پیدا کردند و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند

وی در مورد هزینه بستری در بیمارستان افزود: هزینه بیمارستان ۸۰۰ هزار تومان شد و از آنجایی که دفترچه خدمات درمانی نداشتم تمام هزینه بر عهده خودم بود و سازمان یا ارگانی هم حمایت نکرد.

وی بیان کرد: بعد از مشخص شدن هزینه بیمارستان و نداشتن دفترچه، با راهنمایی یکی از کارمندان بیمه، با پرداخت هزینه به بیمه صاحب دفترچه شدم و این هزینه به ۱۸۰ هزار توامن کاهش یافت.

لشنی بیان کرد: اتفاق عجیبی نیست که یک کوهنورد انفرادی صعود کند ولی متاسفانه در شهرستان دورود شایعاتی است که بنده به دلیل دعوای خانوادگی و مشکلات خانوادگی انفرادی به کوه پریز صعود کرده ام که اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

وی تصریح کرد: بعد از بهبودی کامل دوباره با تیم های کوهنوردی صعود به ارتفاعات را آغاز می کنم.

وی اظهار کرد: ازتمامی مسئولان هیئت کوهنوردی، انجمن کوهنوردان ایران نمایندگی دورود، جمعیت هلال احمر استان لرستان وشهرستان دورود، ، فرمانداری دورود و کلیه سازمانها و گروههای کوهنوردی همه کسانی که در رزهای گذشته برای من زحمت کشیده اند تشکر می کنم.

محمد لشنی کوهنورد دورودی ۲۵ بهمن ماه به صورت انفرادی به ارتفاعات پریز در اشترانکوه شهرستان دورود رفته بود که در مسیر دچار حادثه وسقوط از سخره شد و با تلاش خستگی ناپذیر نیروهای امدادی پس از ۴ شبانه روز عملیات جستجو، روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه زنده پیدا شد و بعد از سه روز بستری در بیمارستان جمعه قبل به خانه بازگشت.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات