فرماندار خرم آباد مطرح کرد:

فرماندار خرم آباد گفت: خرم آباد یکی از شهر های قدیمی در کشور است که از نخستین سکونت گاه های مردم ایران به شمار می‌رود و این شهر معروف به سرزمین تاریخ و طبیعت است و در انتظار مهمانان نوروزی است.

حبیب الله خجسته پور در گفت و گو با خبرنگار لرستان خبر، با اشاره به وضعیت جغرافیایی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان خرم آباد بین مدار های ۴۷ درجه و۴۱ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۷ دقیقه طول شرقی و ۳۲ درجه ۵۶ دققیه تا ۳۳ درجه ۵۱ دقیقه عرض شمالی واقع گردیده است.

وی افزود: این شهرستان در سلسله جبال زاگرس قرار گرفته و دارای توپوگرافی متنوعی است و کوه های هشتادپهلو، سفید کوه و کمر سیاه، مخملکوه، تاف، چیلنگ در اطراف این شهرستان است و رودخانه خرم آباد رود سزار، رود سرخه از این شهرستان می گذرند.

خجسته پور بیان کرد: خرم آباد از شمال به شهرستان های دلفان و سلسله، از جنوب به شهرستان پلدختر و اندیمشک از غرب به شهرستان های دوره چگنی و کوهدشت و از شرق به شهرستان های بروجرد، دورود و الیگودرز محدود می باشد.

وی تصریح کرد: خرم آباد با مساحت ۴۹۳۵ کیلومتر مربع بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ درای ۴۸۷۱۶۲ نفر جمعیت متشکل از ۴بخش (مرکزی، پاپی، زاغه و بیرانوند) و۴شهر، ۱۷ دهستان و ۶۰۹ روستا دارای سکنه و ۱۲۴ آبادی خالی از سکنه است. میانگین سالانه بارش در ان حدود ۵۰۱ میلی متر و میانگین دمای هوا حدود ۱۷ درجه سانتی گراد است.

فرماندار خرم آباد در مورد ظرفیت های گردشگری شهرستان گفت: تنوع آب و هوا و جاذبه های طبیعی، آبشار ها، بناهای تاریخی و مذهبی از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان خرم آباد است که از جمله این ظرفیت ها می توان به مجتمع فرهنگی، تفریحی و گردشگری بام لرستان، مقبره زید ابن علی، مقبره شاهزاده عبد الله، قلعه فلک افلاک، آبشار بیشه، آبشار وارک، پارک جنگلی شوراب، پارک جنگلی مخملکوه، دریاچه کیو و پارک بزرگ زیبا کنار، بنای میر ملاس، کاروانسرای میرزا سید رضا، مقبره باباطاهر، آسیاب گبری، حمام گپ، خانه اخوند ابو، سنگ نبشته، گرداب سنگی، مناره اجری اشاره کرد.

وی افزود: خرم آباد یکی از شهر های قدیمی در کشور است که از نخستین سکونت گاه های مردم ایران به شمار می رود و این شهر معروف به سرزمین تاریخ و طبیعت است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات