دکتر روحانی:

لرستا خبر: دکتر روحانی با بیان اینکه سرمایه دولت انجام طرح های بزرگ محدود است ، از افزایش بهره وری و راه اندازی طرح های صنعتی نیمه فعال به عنوان اولویت دولت در لرستان خبر داد و اظهار داشت : دولت یازدهم در سفر به استان ها وعده هایی به مردم خواهد داد که در سه سال آینده محقق شود.

به گزارش لرستان خبر، از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی در دیدار با مجمع نمایندگان و استاندار لرستان در بخشی از سخنانن خود از مردم استان لرستان به عنوان مردمانی انقلابی ، عاشق خاندان رسالت و تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و با اشاره به ویژگیهای مرجع عالیقدر آیت الله بروجردی ، افزود: ایشان علاوه بر مرجعیت تام و عام شیعیان جهان ، مبتکری بود که شیعه و سنی را به هم وصل کرد و تقریب مذاهب را پایه گذاری نمود.
 

دکتر روحانی با بیان اینکه سرمایه دولت انجام طرح های بزرگ محدود است ، از افزایش بهره وری و راه اندازی طرح های صنعتی نیمه فعال به عنوان اولویت دولت در لرستان خبر داد و اظهار داشت : دولت یازدهم در سفر به استان ها وعده هایی به مردم خواهد داد که در سه سال آینده محقق شود.
 

وی با اشاره به جلسات مکرر با وزرا و معاونان در خصوص طرح های اجرا شده در سفر به استانها به منظور پیگیری روند پیشرفت آنها ، از اختصاص صددرصد بودجه تعیین شده برای لرستان در سالجاری خبر داد.
 

رییس جمهوری با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به استان لرستان برای عرض ارادت به مردم ، گفت: قرار است در این سفر شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی درکنار پتروشیمی خرم آباد آغاز شود که این موضوع می تواند در اشتغال زایی برای استان و ایجاد ارزش افزوده نقش عمده ای داشته باشد.
 

پیش از سخنان رییس جمهوری، نمایندگان لرستان با اشاره به سفر قریب الوقوع دکتر روحانی و هیات همراه به این استان، از نگاه و عزم جدی دولت برای انجام این سفر و حل مشکلات لرستان تشکر کردند.
 

نمایندگان استان لرستان با اشاره به مشکلات استان نظیر معضل بیکاری، نیمه تمام ماندن طرح های بزرگ عمرانی، نیاز به سرمایه گذاری و کمبود خدمات زیربنایی و رفاهی، مزیت های نسبی لرستان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت را برشمردند، توجه ویژه دولت در این خصوص را موجب تقویت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزیابی کردند.
 

نمایندگان استان لرستان به طور جداگانه نیازهای حوزه انتخابیه خود را در راه اندازی واحدهای صنعتی، آبیاری مدرن زمین های زیرکشت، تأمین آب آشامیدنی، اتمام پروژه های سدسازی، راه آهن و ساخت جاده و احداث بیمارستان و مراکز خدماتی و درمانی، مطرح و تأکید کردند: اهتمام دولت به اصل 48 قانون اساسی در توزیع عادلانه امکانات و منابع در کل کشور می تواند زمینه ساز توسعه متوازن در همه مناطق کشور و بویژه لرستان شود.
 

مجمع نمایندگان استان لرستان از تحرک جدی دولت و پیگیری مستمر معاونان رییس جمهوری برای ایجاد رونق و تحرک اقتصادی در لرستان و دور کردن این استان از شاخص های هشدار دهنده بیکاری، و رساندن به مولفه های توسعه یافتگی قدردانی کردند.
 

بازوند استاندار لرستان نیز از افزایش اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در لرستان و فعال شدن برخی طرح های متوقف مانده خبر داد و گفت: موج تازه ای از توسعه و سازندگی در لرستان آغاز شده و امیدوار هستیم به مطالبات مردم، در عرصه های مختلف پاسخ دهیم.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات