امروز /

لرستان خبر: در راستای سفر رئیس جمهور و هیئت همراه وی به استان لرستان، بروجرد امروز میزبان وزیر راه و شهرسازی است.

لرستان خبر، آخوندی در این سفر به نمایندگی از هیئت دولت و رئیس جمهور  ابتدا در سالن شهید طالقانی خیابان تختی بروجرد به دیدار شهروندان بروجردی که از ابتدای صبح منتظر آمدن وی هستند، می‎رود.

 

وی همراه با مسئولان ارشد شهرستان بروجرد از چند پروژه مهم بروجرد بازدید و از نزدیک با مشکلات این شهرستان آشنا می‎شود.

 

تکمیل و احداث بیمارستان نیمه‎کاره آیت‎الله بروجردی که دو سال است با 52 درصد پیشرفت کاری، به دلیل کمبود اعتبار رها شده است، یکی از مهم‎ترین مطالبات شهروندان بروجردی از دولت تدبیر و امید است.

 

کلنگ احداث بیمارستان آیت‎الله بروجردی که در سال 1386 و در زمان دولت نهم به زمین زده شد، اکنون پس از گذشت هفت سال از شروع به ساخت، نیاز به 350 میلیارد ریال بودجه برای تکمیل طرح و تجهیز آن است.

 

آنچه مسلم است بهره‎برداری از این مرکز درمانی علاوه بر اینکه حجم زیادی از مشکلات حوزه درمان را برطرف می‏کند، اشتغالزایی خوبی را نیز به همراه دارد.

 

احداث فرودگاه این شهر که یکی از خواسته‏ها و آرزوهای دیرینه مردم این دیار است، هنوز در پیچ و خم مکاتبات اداری مانده است.

 

با راه‌اندازی فرودگاه بروجرد مردم این دیار مجبور نیستند، برای استفاده از سفرهای هوایی خود به شهرستان خرم‎آباد مراجعه کنند که مشکلاتی را برای آنها همراه دارد.

 

طرح کریدور شمال-جنوب نیز که قرار بود از 5 کیلومتری بروجرد بگذرد، پس از اعلام گذر آن از فاصله 15کیلومتری این شهرستان، اعتراضات شدید مردم این دیار را به همراه داشت.

 

شهروندان بروجردی که معتقد هستند، عبور این آزادراه از فاصله 15 کیلومتری بروجرد را به انزوا می‎کشاند، اکنون و در سفر هیئت دولت، خواستار بازنگری در این طرح هستند.

 

آنها معتقدند، عبور آزاد راه از فاصله 5 کیلومتری به عنوان سکوی پرتابی برای رونق بیشتر اقتصادی، اقتصاد بیمار این شهرستان است.

 

مسکن مهر نیز که در ابتدا با هدف خانه‏دار شدن اقشار کم درآمد جامعه بنیان نهاده شد، اکنون با گذشت شش سال تنها نیمی از 6415 واحد آن آماده و تحویل صاحبان آنها داده شده است و حدود سه هزار واحد دیگر همچنان به صورت نیمه‏کاره مانده است.

 

این در حالی است که طرح ملی که با هدف حمایت از قشر محروم جامعه بنا نهاده شد، باید خیلی زودتر از اینها تعیین تکلیف شده و به بهره‎برداری برسد.

 

از سویی دیگر مشکلات عدیده پیش پای صاحبان واحدهای مسکن مهر، صدای مردم را درآورده است.

 

اینک مردم ولایی شهرستان بروجرد با طرح مهم‏ترین مطالبات خود، از دولت تدبیر و امید انتظار دارند، تدبیری اندیشیده و بروجرد را انزوا خارج کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات