رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

لرستان خبر: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با واحدهای آلوده کننده محیط زیست، برخورد قانونی می شود، همان گون که تاکنون برخوردها و وضع جریمه برای واحدهای آلاینده تا حدی بازدارنده بوده است.

به گزارش لرستان خبر، معصومه ابتکار صبح امروز در جمع خبرنگاران، در خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان با داشتن ظرفیت های خوب در تنوع زیستی، جانوری و گیاهی، طبیعتی بکر و زیبا دارد که ما از سفر به این استان خرسندیم.

 

وی  با اشاره به بحث ارتقای جاذبه گردشگری در لرستان، افزود: اقدامات خوبی در جهت حفاظت مناطق گردشگری لرستان صورت گرفته و سعی داریم با بررسی این مناطق، آسیب های وارده از طریق پسماندها را به حداقل برسانیم.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته و با استفاده از تشکیلات پیشرفته جهت حفظ محیط زیست، می توان در راستای کنترل وضعیت گردشگری و مناطق حفاظت‌شده و نیز کمک به محیط­بانان گام های مؤثری برداشت.

 

وی بر لزوم افزایش مناطق حفاظت شده برای نسل های آینده تأکید و تصریح کرد: با توجه به هدف‌گذاری جهانی برای مناطق حفاظت‌شده، مبنی بر اختصاص 17 درصد از مساحت هر کشور به صورت حفاظت شده تا سال 2020، یکی از برنامه‌های ما افزایش کمی و کیفی مناطق حفاظت‌شده است.

 

ابتکار خاطر نشان کرد: تاکنون11 درصد مساحت کشور به صورت حفاظت‌شده درآمده، در حالی که باید این مناطق بیشتری شناسایی و به حوزه حفاظت شده تبدیل شود.

 

وی ضمن هشدار به واحدهای آلاینده زیستی، بیان کرد: با واحدهای آلوده کننده محیط زیست، برخورد قانونی می شود، همان گون که تاکنون برخوردها و وضع جریمه برای واحدهای آلاینده تا حدی بازدارنده بوده است.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این راستا ملزم شدن کارخانجات ایجاد کننده آلودگی زیستی به پرداخت جریمه یک درصدی از سود خود به عنوان عوارض آلودگی و هزینه شدن این جریمه برای شهرهای اطراف، در امر بازدارندگی نتیجه بخش بوده است.

 

وی اظهار داشت: یکی از آسیب های لرستان، انتقال خطوط لوله نفت است که در این راستا برنامه داریم تا با همکاری مسئولان استانی، این چالش و دیگر مشکلات استان لرستان را برطرف کرده و از ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات