رئیس اداره استاندارد بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره استاندارد بروجرد گفت: نمونه‌برداری به منظور کنترل وجود جوهرقند در نان نانوایی‌ها یک طرح کشوری است که به عنوان طرحی پیشگیرانه و کنترلی در بروجرد اجرا می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، عنایت شرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: بازرسان اداره استاندارد بروجرد با حضور در شیرینی‌فروشی‌ها، وزن جعبه‌های شیرینی مورد استفاده در واحدهای صنفی را مورد بازرسی قرار دادند.

 

وی به نمونه‌برداری تصادفی از فرآورده‌های دارای نشان استاندارد عرضه شده در بروجرد اشاره کرد و افزود: در این راستا 102 آزمون انجام گرفته است که در آن 29 مورد خلاف استاندارد بود که پس از شناسایی به اداره استاندارد لرستان ارجاع داده شد.

 

رئیس اداره استاندارد بروجرد عنوان کرد: در صورتی که از شیرینی‌فروشی‌های مربوطه، جعبه‌هایی فاقد مجوز و بی‌کیفیت مشاهده شود، جمع‌آوری می‌شوند.

 

وی به نمونه‌برداری خمیر، نان و آرد نانوایی‌ها در بروجرد اشاره و تصریح کرد: در صورتی در بررسی‌های انجام شده از نمونه‌برداری‌های نانوایی‌ها انجام شود، متخلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

 

شرفی به استفاده جوهر قند در برخی نانوایی‌ها اشاره و بیان کرد: با توجه به این‌که جوهر قند ماده‌ای گوگردی است و از آن برای آماده‌سازی زودهنگام خمیر و سفیدشدن نان استفاده می‌شود، بنابراین به‌کارگیری آن در آماده‌سازی نان ممنوع است.

 

وی خاطرنشان کرد: احتمال استفاده از این ماده در تهیه نان بربری و سنگک وجود دارد و با وجود این‌که تاکنون موردی از استفاده آن در نان‌های بروجرد مشاهده نشده است، اما همچناننمونه‌برداری از نانوایی‌ها برای پیشگیری از وقوع تخلف در این زمینه ادامه دارد.

 

رئیس اداره استاندارد بروجرد به استفاده بلامانع جوهر قند در صنایع شکر و قند اشاره کرد و گفت: نمونه‌برداری به منظور جوهرقند یک طرح کشوری است که به عنوان طرحی پیشگیرانه و کنترلی در بروجرد اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات