لرستان خبر: ظهر امروز در مراسمی با حضور فرمانده انتظامی لرستان، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان و جمعی از مسئولان شهرهای پلدختر و معمولان کلنگ احداث ساختمان پاسگاه انتظامی دهستان "افرینه" پلدختر به زمین زده شد.

به گزارش لرستان خبر، محمد قنبری ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: پلیس بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت برخورد قانونی می‌کند و حاشیه امنی برای این افراد وجود ندارد.

 

وی افزود: استان لرستان رتبه نخست کشور را در حوزه پیشگیری از جرائم کسب کرد  و به لطف خدا و کمک مردم، این استان از نظر تولید و مراقبت ازامنیت از استان‌های سرآمد کشور است و این رویداد برای نیروی انتظامی و فرماندهی این نیرو در استان شیرین و گوارا است.

 

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: استان لرستان جز چهاردهمین استان کشور بود که 70 درصد جرائم در آن رخ می‌داد که این استان رتبه ششم در تولید جرائم را دارا بود و استان‌های خوزستان، اصفهان، فارس و کرمانشاه بعد از استان لرستان قرار داشتند.

 

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، امسال استان لرستان بعد از پایان برنامه کوتاه‌مدت، در رتبه نوزدهم قرارگرفت یعنی در مدت شش ماه  13 رتبه ارتقاء پیدا کرد که این یک کار جهادی محسوب می‌شود.

 

قنبری تصریح کرد: شهرستان پلدختر از بدو تأسیس از ادغام به بعد جزء شهرستان‌هایی بود که در جوار خوزستان قرار دارد و  از نظر آب و هوایی و امکانات در مضیقه بوده  که هیچ پرسنلی رغبت پیدا نمی‌کرد که در این شهرستان خدمت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: پرسنل نیروی انتظامی هم در این رابطه صاحب حق بودند چراکه انگیزه‌ای برای خدمت در این شهرستان نداشتند و از طرف دیگر نیروهای بومی هم به اندازه کافی وجود نداشت.

 

فرمانده انتظامی لرستان گفت: با پرداخت اضافه کار و گرفتن مجوز بدی آب و هوا و تعلق گرفتن بدی آب و هوا برای پرسنل در شهرستان پلدختر ایجاد انگیزه کردیم و به دنبال گرفتن یکسری امتیازات دیگر برای آنان هستیم که چنانچه پرسنلی در این شهرستان به مدت چهار سال خدمت کرد برای او منطقه گرمسیری به حساب می‌آید و حق گرمسیری به او پرداخت می‌شود.

 

وی عنوان کرد: ستاد انتظامی شهرستان پلدختر با توجه به قدمتی که دارد در شأن و جایگاه یک شهرستان نیست، اگر مسئولان شهرستان کمک کنند و قطعه زمینی را به این امر اختصاص دهند برای شهرستان ایجاد امنیت بیشتر می‌شود.

 

قنبری اظهار داشت: شهرستان پلدختر از نظر جا و مکان برای صدور گواهینامه رانندگی و شماره‌گذاری با مشکل روبه‌رو است که چنانچه زمینی اختصاص داده شود، نیروی انتظامی پروژه های خود را حداکثر تا یک سال به بهره‌برداری می‌رساند.

 

وی امنیت را ضروری‌ترین نیازهای انسان دانست و افزود: امنیت بسترساز فعالیت، آرامش و نشاط در جامعه است و هیچ فعالیتی بدون وجود امنیت ممکن نیست و امنیت اجتماعی کار ساده‌ای نیست ولی با همدلی، همراهی مردم و تدبیر مسئولان این امر محقق می‌شود.

 

فرمانده انتظامی لرستان با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به راویان خبر و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی، بیان کرد: خبرنگاران استان و شهرستان پلدختر با آگاهی دادن به مردم برای رشد و باروری اندیشه، نقش انکارناپذیری در تولید امنیت و درونی‌سازی، اصول قانون‌مداری دارند و آنان دیدگان بینا و زبان صریح و گویای مردم هستند.

 

وی خبرنگاران را سربازان عرصه فرهنگ در جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاران بازوان نیروی انتظامی در ارتقای احساس امنیت جامعه هستند و اهالی رسانه در حوزه امنیت همراه پلیس هستند و در جامعه آرامش ایجاد می‌کنند.

 

قنبری بیان کرد: انتقاد خبرنگاران نیاز امروز نیروی انتظامی به شمار می‌رود چراکه با انتقاد خبرنگاران که درست و صحیح است، تلاش پلیس برای جلب رضایت مردم بیشتر شده و ارتقای رضایت مردم رضایت خدا را در پی دارد.

 

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی از خبرنگاران تجلیل می‌کند، عنوان کرد: مراسم ویژه‌ای در تجلیل از خبرنگاران فردا (یک شنبه) در ستاد فرماندهی  نیروی انتظامی استان برگزار می‌شود.

 

رضا داودی، رئیس پلیس پلدختر در حاشیه این مراسم گفت: پاسگاه انتظامی دهستان "افرینه" از توابع شهرستان پلدختر در سال 72 به عنوان مطالبات مردم این منطقه مورد پیگیری مسئولان قرار گرفته است و امروز شاهد کلنگ‌زنی زمین آن در مساحت 285 مترمربع هستیم .

 

وی اظهار داشت :اعتباری که برای ساخت این پاسگاه اختصاص یافته شش میلیارد ریال از محل عتبارات عمرانی است که در ظرف مدت شش ماه ساخته می‌شود و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات