دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان عنوان کرد

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان گفت: موکب حضرت ابوالفضل (ع) برای خدمات‌رسانی به زائران لرستانی در شهر مهران بر پا می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، سردار عباس علیشاهی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ستاد پشتیبانی راهپیمایی اربعین در استان لرستان علاوه بر موکبی که در مهران برپا می‌شود دو موکب نیز در کربلا و نجف راه‌اندازی می‌کند که میزبان زائران اربعین است.

وی با بیان اینکه سه موکب بزرگ برای خدمات‌دهی به زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود افزود: در مهران موکبی به نام حضرت ابوالفضل(ع) 10 روز قبل از اربعین تا دو روز بعد از اربعین برای خدمات‌دهی به زائران حسینی راه‌اندازی می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان عنوان کرد: در این موکب خدمات‌دهی به‌صورت پذیرایی از زائران است و مکانی برای استراحت و اسکان موقت در نظر گرفته می‌شود؛ کلیه اقداماتی که در موکب مهران ارائه می‌شود توسط استانداری وادارت تابعه تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: روزانه در هر وعده پنج هزار غذا به زائران داده می‌شود که در طول روز  15 هزار نفر پذیرایی می‌شود و اسکان برای دو هزار نفر پیش‌بینی‌شده است.

علیشاهی بابیان اینکه دو سالن بزرگ زنانه و مردانه برای استراحت زائران اربعین در موکب مهران پیش‌بینی‌شده است تصریح کرد: هزینه خدمات‌دهی به زائران در موکب کربلا و نجف بیشتر از کمک‌های مردمی و دولتی است و هزینه موکب مهران بیشتر از کمک‌های دولتی تأمین می‌شود.

وی با عنوان اینکه موکب مهران در میدان اربعین برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: در موکب مهران حدود 210 نفر و در موکب کربلا و نجف 220 نفر  به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان در رابطه با جابه‌جایی زائران گفت: در حال حاضر زائران اربعین به‌صورت خودجوش  حرکت می‌کنند و سرویس حمل‌ونقلی پیش‌بینی‌نشده است، مردم در قالب گروه‌های 40 نفره با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند ولی با راهداری و پایانه‌های استان لرستان هماهنگی شده تا سه الی چهار روز قبل از راهپیمایی اربعین، اتوبوس‌های استان در اختیار زائران قرار ‌گیرد.

وی اظهار داشت: در شهر مهران پارکینگی برای اتوبوس‌های زائران پیش‌بینی‌شده و برای زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی تا شهر مهران سفر می‌کنند فرمانداری مهران پارکینگی لحاظ کرده است از طرفی درصدد هستیم با همکاری استانداری ایلام در شهر مهران پارکینگی برای زائران لرستانی در نظر گرفته شود.

منبع:تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات