نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

میرعمادی بیان کرد: ما باید در حرف خوب زدن‌های دشمن استکبار و تعریف‌های خوب آن‌ها شک کنیم زیرا تعریف‌های امروزی دشمن و استکبار بدون هدف نیست.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جلسه نشست مدافعان حریم ولایت استان که در بیت نماینده ولی فقیه لرستان برگزار شد اظهار داشت: ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در یک روز دارای پیامی است چرا که در این روز دو موسس و بنیان‌گذار به دنیا آمده‌اند؛ پیامبر اکرم (ص) بنیان گذار دین اسلام و امام صادق (ع) بنیان گذار مکتب اسلامی بوده‌اند که امروزه ما میراث‌دار بنای دین اسلام و بنای مکتب جعفری هستیم.

وی افزود: آیه 24 سوره انفال یکی از آیات مشکل قرآن است زیرا مفسران در تفسیر این آیه اظهار عجز و ناتوانی کرده‌اند و بعضی از بزرگان نیز مقاله مستقلی در رابطه به این آیه شریفه نوشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آیه 24 سوره انفال دارای دو قسمت است که قسمت اول آن دارای فهمی آسان و قسمت دوم این آیه شریفه دارای فهمی مشکل است؛ در آیه سه قرینه وجود دارد که قرینه اول آن خطاب به انسان‌های مومن است و اجابت در این آیه به معنای پذیرش قلبی و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه حیات ایمانی در سایه ولایت است، بیان کرد: مومن باید در ابتدا به اسلام دعوت شود زیرا ایمان بدون ولایت معنا ندارد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: اجابت دعوت ولایت احتیاج به بصیرت دارد و شرط اجابت دعوت ولایت، بصیرت است زیرا بصیرت در جایی مطرح می‌شود که ولایت در آنجا مطرح باشد.

وی اظهار داشت: اوج طرح بصیرت در ماجرای فتنه بود زیرا در اینجا بود که بین انقلابیون و کسانی که در انقلاب دخالت داشتند این مسئله مطرح شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بصیرت امری قلبی و بیداری درونی دانست و افزود: بصیرت پذیرش قلبی و اعتقادی و قوه تشخیص است بنابراین تا زمانی که ملاک‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم بگوییم تشخیص داده‌ایم.

وی عنوان کرد: انقلاب در دو جبهه حق و باطل بود زیرا در مقابل ما آمریکا و طاغوت قرار داشت و امروز درصورتیکه جبهه استکبار خیرخواهی ما را کرد باید به این امر شک کنیم زیرا باید در رأی استکبار جهانی شک کرد.

میرعمادی بیان کرد: ما باید در حرف خوب زدن‌های دشمن استکبار و تعریف‌های خوب آن‌ها شک کنیم زیرا تعریف‌های امروزی دشمن و استکبار بدون هدف نیست.

وی امر به معروف و نهی از منکر را امری الهی دانست و خاطرنشان کرد: ملاک دیگر این است در موضوعاتی که مجموعه عوامل دخالت دارند، قضاوت به صورت گزینشی نباشد بلکه با دیدن مجموعه عوامل باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی دیگر از مهمترین ملاک‌ها مردم هستند زیرا خدمت، توجه و احترام به مردم ملاک است ؛ ما ملاک بسیج را هیچگاه رها نمی‌کنیم و همواره به دنبال تقویت آن هستیم.

میرعمادی با تأکید بر اینکه ما باید ملاک‌ها را از صحبت‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری برداشت کنیم اظهار داشت: ملاک دیگر ما خدمت به محرومان و فقر است که در این صورت حقوق‌های نجومی خلاف است و رهبری راجع به این موضوع پافشاری و موضع‌گیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ملاک ما حمایت از مستضعفین دنیاست افزود: ما از فلسطین، مردم یمن و دیگر مستضعفین دنیا حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: یکی از ملاک ها حفظ وحدت است و به هرچیزی که وحدت را خدشه دار کند نه می‌گوییم.

وی یکی دیگر از ملاک ها را مسئله اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: هر کسی که در راستای این مسئله تلاش کند او حمایت می‌کنیم و هر کسی که بر خلاف آن عمل کند اشتباه خواهد کرد زیرا غفلت، گناه و معصیت سبب تضعیف قوه تشخیص انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در راستای پیمودن مسیر حق و انقلاب به چراغ ولایت نیاز است که آن نیز با بصیرت است چرا که اگر بصیرت نباشد سرانجام آن انحراف و پیوستن به سپاه دشمن است.

وی تصریح کرد: سرنوشت انسان‌های بی بصیرت که در سایه نور ولایت قرار نگرفتند و بصیرت لازم را نداشتند به دامان دشمن رفتن خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات