رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در خرم‌آباد:

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: وجود خیر علمی در جامعه به معنای گسترش سطح علمی در آموزش‌وپرورش است.

عبدالرسول عمادی امشب در مراسم معارفه سرپرست جدید آموزش‌وپرورش استان لرستان که در سالن جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد بابیان اینکه آموزش‌وپرورش در مرحله نخست کار خانواده است تا فرزندان خود را بیاموزانند اظهار داشت:  چهار مرحله از آموزش‌وپرورش در سازمان علمی فرهنگی ملل متحد شناسایی‌شده که نخستین مرحله، آموزش و دانستن است.

وی بابیان اینکه دومین مرحله آموزش‌وپرورش رسمی است که با آموزش برای عمل کردن آغاز می‌شود افزود: مرحله سوم آموزش برای زیستن و مرحله چهارم  آموزش‌وپرورش برای باهم زیستن است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در آموزش‌وپرورش رسمی در کل جهان هدفی بزرگ‌تر از زیستن باهم نداریم، هدف در آموزش‌وپرورش رسمی باید بهبود نظامات مربوط به زیست و مسالمت جمعی باشد.

وی بیان کرد: عدالت اقتصادی و اجتماعی همه ناشی از این نگاه است بنابراین باید بر این تأکید داشته باشیم که فرزندان خود را نه برای تنها دانستن، زیستن وعمل کردن و نه برای زیستن در رفاه تنهایی بلکه باید آموزش‌وپرورشی برای باهم زیستن بیابند و یاد بگیریم باهم زندگی کنیم، باهم باشیم و توانایی و داشته‌های خود را باهم دیگر تقسیم کنیم.

عمادی با اشاره به حضور خیران علمی در سطح جامعه تصریح کرد: وجود خیر علمی حاکی از این است که سطح  علمی در  آموزش‌وپرورش ایران گسترش پیدا می‌کند و ناگزیر از مشارکت هستیم تا به دانش آموزان بیاموزیم که باهم زیست کنند.

وی گفت: تغییر و تبدیل در آموزش‌وپرورش به معنای جاری کردن جریان گسترده‌ای از علایق و استفاده از همه توانمندی‌هایی است که وجود دارد.


 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات