جاده ای فراموش شده؛

جاده بروجرد- اشترینان به طول حدود 20 کیلومتر پس از گذشت سه سال از چهارخطه شدن، همچنان بدون روشنایی است و وعده نصب چراغ های روشنایی و ایمن سازی در این محور به سال 96 موکول شد.

به گزارش لرستان خبر جاده بروجرد-اشترینان به طول20 کیلومتر که در سال 92 چهار خطه شدن این محور افتتاح شد و قرار بود در سال 93 نصب گاردریل و ایمنی در جاده ایجاد و روشنایی هم در سال 94 انجام شود.


به نظر می رسید با چهار خطه شدن این محور شرایط تردد بهتر شود و از مشکلات در این بخش کاسته شود اما متاسفانه با گذشت بیش از سه سال، ایمن سازی و روشنایی این جاده اجرا نشده است.


با توجه به این که این محور مهمترین جاده غرب به جنوب کشور است و روزانه خودروهای سبک و سنگینی تردد می کنند و مردم اشترینان هم به دلیل نبود امکانات راهی این مسیر هستند اما تکمیل  این جاده فراموش شده و وعده های روشنایی این جاده هر بار تمدید می شوند.


روشنایی این جاده و ایمن سازی یکی از مهمترین مطالبات مردم اشترینان است که روزانه مجبور به تردد از این محور هستند اما در سایه بی توجهی مسئولان چراغ وعده روشنایی در این جاده همچنان خاموش است.


گرچه تا کنون گزارش هایی مبنی بر ضروری بودن روشنایی در این جاده و ایمن سازی تهیه شده اما متاسفانه توجهی به این مشکل نمی شود.


"بهرام ترکاشوند" مسئول راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز در این محور و در برخی از نقاط گاردریل نصب شده اما روشنایی این محور در سال آینده انجام می شود.


وی اضافه کرد: یکی از اولویت های کار ایمن سازی جاده است و سپس روشنایی در جاده که در دستور کار قرار می گیرد.


به گفته وی در حال حاضر در گردنه زالیان رفع مشکلات، ایمن سازی و روشنایی در دستور کار است که این مسیر 20 کیلومتری ابتدا اولویت نصب روشنایی را دارد و سپس روشنایی در جاده بروجرد-اشترینان اولویت بعدی می باشد.


ترکاشوند تصریح کرد: با توجه به این که روشنایی در این محور ضروری است اما عملیات اجرای این کار در صورت تخصیص اعتبارات به موقع از سال 96 آغاز می شود.


به گزارش بازتاب بروجرد به گفته برخی از مسئولان برای تجهیز و ایمن سازی جاده و همچنین روشنایی در این محور حدود 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما این که چه زمانی این اعتبار تخصیص داده شود و این کار اجرا شود کسی نمی داند.


با توجه به این که ماه های پایانی سال هم رو به اتمام است از هم اکنون همه پروژه هایی که یا آغاز نشده و یا نیمه کاره هستند به سال بعد موکول شدند و باز هم شاهد تمدید وعده ها هستیم.

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات