مسئول پناهگاه حیات وحش سفید کوه:

مسئول پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در جمع نمایندگان شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای حاشیه و داخل پناهگاه حیات وحش سفید کوه گفت: اصلی ترین راه حفاظت از محیط زیست در این منطقه مشارکت پویای جوامع محلی در مدیریت پناهگاه حیات وحش است.

به گزارش لرستان خبر، نشست شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای داخل و حاشیه پناهگاه حیات وحش سفید کوه که با موضوع بررسی نقش جوامع محلی در مدیریت حفاظت از پناهگاه حیات وحش با همکاری اداره پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا و بخشداری مرکزی همچنین حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران این منطقه در فرمانداری ازنا برگزار شد.
خسرو بهلولی مسئول پناهگاه در این نشست ضمن تبیین نقش جوامع محلی به عنوان اصلی ترین عامل در موفقیت مدیریت حفاظت پناهگاه از حضار جلسه درخواست کرد که مسائل و مشکلات و راهکارهایی را که برای رفع این مشکلات در نظر دارند عنوان نمایند.
وی از اعضاء جلسه درخواست نمود در مدیریت پناهگاه حضور فعال داشته و به عنوان نمایندگان جوامع محلی نقش نظارتی خود را به بهترین نحو در این حوزه اجرا نمایند.
مسئول پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی راهی موثر در افزایش آگاهی جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت جمعی تا آنجا که امکان پذیر است سطح حفاظت از پناهگاه سفید کوه شهرستان ازنا افزایش می یابد.
بهلولی قانون را بهترین ملاک عمل در حرکت درست به منظور رسیدن به هدف دانست و خاطر نشان کرد: با همکاری نزدیک بین مردم محلی و ادارات مرتبط با این بخش گام هایی موثر در این زمینه برداشته شود.
 
نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی و دهیاران حاضر در جلسه مهمترین مشکلات موجود پناهگاه را عشایر و دامداران غیر مجاز در فصل کوچ، افزایش جمعیت گراز به عنوان آفت مزارع و باغات و آموزش پایین جوامع محلی و آگاه نبودن ایشان به قوانین در این خصوص عنوان کردند.

منبع: ازنا خبر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات