امام جمعه خرم آباد:

امام جمعه خرم‎آباد گفت: بگو مگوی برخی سران قوه زیبنده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش لرستان خبر، آیت‎الله سید احمد میر عمادی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت 28 سال از عمر با برکت‎شان با فعالیت‎های سیاسی، دینی و ... نقش موثری در برابر افکار ضد اسلامی ایفا کردند.

وی عنوان کرد: امام حسن عسکری(ع) در برابر افکار انحرافی که بر خلاف اسلام بوده است، مبارزه و زمینه را برای دوران غیبت امام زمان(عج) فراهم کرد.

خطیب جمعه خرم آباد در ادامه به سالروز طرح کشف حجاب توسط رضاخان اشاره و بیان کرد: رضاخان با کشف حجاب ضربه سنگینی به شخصیت دینی زنان وارد کرده است.

میرعمادی یادآور شد: شخصیت زن در عفت، پاکدامنی و حجاب است و خداوند متعال شخصیت زن و کرامت او را در پاکدامنی قرار داده است، از این رو کشف حجاب به منزله ضربه زدن به حیثیت و امنیت اخلاقی و اجتماعی زنان در جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استعمارگران با هدف اینکه در کار استعماری خود موفق باشند، در نخستین قدم به دنبال رواج بی‎بند و باری و بی‎حجابی در جامعه هستند، از این رو بی‎بند و باری ریشه در استعمار دارد.

امام جمعه خرم‎آباد به 19 دی و سالروز قیام خونین مردم قم در سال 1356 اشاره و تاکید کرد: قیام 19 دی نقطه درخشنده‎ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود و در واقع باید گفت که 19 دی نخستین جرقه انقلاب پس از قیام 15خرداد به‌شمار می‎رود که نشان داد، شاه در دل مردم جایی ندارد.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره و اظهار کرد: یکی از مقام‎های عالی و فضایل آن حضرت مقام شفاعت گسترده است، از این رو باید سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) را گرامی بداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی هفته‎های اخیر شاهد بگو مگوی برخی سران قوا در کشور بودیم، افزود: این بگو مگوها زیبنده انقلاب اسلامی ایران نیست، از سویی مسئولان قوا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جایگاه بالایی قرار دارند و نباید کاری کنند که موجب دلسردی و بی‎اعتمادی مردم نسبت به مسئولان شود.

خطیب جمعه خرم‎آباد گفت: انتظار ما از شخص رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه این است که با حل مشکلات در داخل، آن را به جامعه بسط و گسترش ندهند.

میرعمادی به توسعه فرودگاه خرم‎آباد اشاره و تصریح کرد: امروز شاهد توسعه فرودگاه این شهرستان و آماده شدن آن برای هواپیماهای مسافربری هستیم، بر این اساس انتظار می‎رود که مردم استقبال خوبی از پروازها داشته باشند، چرا که نقش فرودگاه در توسعه هر استانی موثر است.

وی به احداث زائرسرای استان لرستان در مشهد مقدس اشاره و بیان کرد: این زائرسرا در زمینی به مساحت 500 متر مربع مختص شهروندان لرستانی در نزدیکی حرم رضوی در 8 طبقه در حال احداث است.

امام جمعه خرم‎آباد عنوان کرد: بر این اساس از افراد خیر و نیکوکار و همه مردم لرستان انتظار می‎رود که در ساخت این زائرسرا همتی مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات