امام جمعه بروجرد:

امام جمعه بروجرد با اشاره به 17 دی ماه سالروز کشف حجاب گفت: 17 دی در تاریخ ملت ایران روزی سیاه و فراموش نشدنی است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‎الاسلام حسن ترابی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه این شهرستان افزود: در 17 دی ماه سال 1314 کشف حجاب توسط رضاخان اجرا و نوامیس ملت با زور و ارعاب به برهنگی کشانده شد.

وی بیان کرد: در آن زمان با زور اسلحه و سر نیزه چادر و حجاب و مقنعه را از سر بانوان مسلمان ایران برداشتند، بلکه بتوانند کشور را به خیال باطل خودشان به تمدن برسانند.

خطیب جمعه بروجرد افزود: در آن زمان به زور سر نیزه این طرح را اجرا کردند، اما زنان مسلمان کشور زیر بار این زور نرفتند و حریم خانه را به حضور برهنه در ملا عام ترجیح دادند و به این ترتیب در آن سال‎ها در منازل فرزندانی را تربیت کردند که بعدها در سال 57 طومار ننگین حکومت پهلوی و 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را در هم پیچیدند.

ترابی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیاست‎های توطئه‎آمیز دشمن به جد در پی رواج بدحجابی و بی‎بند و باری در جامعه است، تا انقلاب اسلامی را از درون آسیب‎پذیر و ضربه‎پذیر کند.

وی عنوان کرد: اگر دیروز رضاخان به زور اسلحه حجاب از سر بانوان بانوان برمی‎داشت، ولی امروز با تهاجم فرهنگی کاری کردند که زنان ما با میل و رغبت خودشان کشف حجاب می‎کنند و با ظاهر فریبنده در اماکن عمومی ظاهر می‎شوند.

امام جمعه بروجرد حجاب را نشانه دینداری دانست و افزود: متاسفانه مسئولان آنطور که باید در مقابل این توطئه دشمن بیدار نیستند و تلاش نمی‎کنند، در حالیکه امروزه شبکه‎های ماهواره‎ای و فضای مجازی خانواده‎ها و جوانان را تحت تاثیر قرار داده‎اند.

ترابی اظهار کرد: در کنار ضرورت مردم باید برای حفظ خانواده خودشان، مسئولان هم باید به وظایف خود عمل کنند، چرا که دشمن امروز دین و اسلام و نظام را از درون نشانه گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات تروریستی اخیر ترکیه در هفته جاری تصریح کرد: در اولین دقایق سال میلادی جدید ترکیه شاهد اقدام تروریستی خون‎بار داعش بود و در این جریان 39 نفر در یک باشگاه شبانه توسط داعش قتل عام شدند و 69 نفر نیز مجروح شدند.

خطیب جمعه بروجرد بر نقش ترکیه در رشد و تقویت داعش و دیگر گروه‎های تروریستی اشاره و تاکید کرد: حوادث اخیر در واقع حاصل سیاست‎های نسنجیده دولت ترکیه است و اردوغان این روزها تاوان خوش خدمتی به داعش را می‎پردازد.

ترابی افزود: اگر مردم ترکیه بخواهند، حامیان داعش را به خاطر ایجاد ناامنی و حملات تروریستی به پای میز محاکمه بکشانند، نخست باید از اردوغان و مسئولان خودشان شروع کنند.

وی در ادامه از تلاش دشمن برای دو قطبی کردن جامعه و حمله به دستگاه قضا در آستانه انتخابات خبر و ادامه داد: هر چند که کارنامه دستگاه قضا در برخورد با مفسدان درخشان نیست، اما نباید فرصت حمله دشمن به دستگاه قضا و دو قطبی کردن جامعه را مهیا کرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به فرا رسیدن هشتم ماه ربیع‎الثانی سالروز میلاد مبارک و فرخنده یازدهمین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) افزود: آن حضرت در طول عمر کوتاه خود با وجود همه محدودیت‎هایی که برای ایشان ایجاد کرده بودند، سرچشمه همه فضایل و صفات والای الهی بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات