طیروزهای اخیر مباحثی در مورد قطع درختان ۵۰ ساله مجموعه ورزشی کارگران خرم آباد مطرح، که مدیرکل کار لرستان مدعی شد این اداره کل اقدام به هرس درختان کرده است.

 به گزارش لرستان خبر علی آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در رابطه با قطع درختان مجموعه ورزشی کارگران خرم آباد مدعی شد: در بارندگی های قبلی که حالت طوفان و سیل داشت دو تا سه اصله درخت داخل مجموعه ورزشی کارگران شکسته شد که مسیر تردد ورزشکاران را به این مجموعه بسته بودند.

 

وی با بیان اینکه این درختان از ریشه در آمده بودند گفت: تعدادی از درختان این مجموعه را ما اصلاح کردیم و شاخ و برگ زائد آنها را ما زدیم.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتمای لرستان گفت: برنامه ریزی کرده ایم که ۵۰ اصله درخت مثمر را به جای این سه درخت در مجموعه ورزشی کارگران بکاریم چرا که این مجموعه به لحاظ فضای سبز دارای فضای مطلوبی بوده و این نیست که خدایی ناکرده قطع درختان را داشته باشیم و این اقدام ما در راستای اصلاح درختان بوده است.

 

آشتاب در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست قدمت این درختان بالا بوده است گفت: سابقه و قدمت ساختمان اداره کار و مجموعه ورزشی کارگران مربوط به سال ۷۹ و ۸۰ بوده و در آن سالها افتتاح شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اینگونه نیست که این درختان قدمت ۵۰ سال داشته باشند گفت: این درختان به دلیل طوفان و سیل اخیر از ریشه در آمده بودند و در محوطه مجموعه ورزشی کارگران خرم آباد افتاده بودند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این تصاویری که شما دیده اید درختانی بوده که اصلاح شده اند و شاخ و برگ اضافی درختان بوده که هرس شده اند.

 

منبع: مهر 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات