فرماندار:

فرماندار سلسله گفت: 36 طرح سهم شهرستان سلسله از طرح های اقتصاد مقاومتی استان لرستان است که باید در فاصله زمانی مشخص شده به بهره برداری برسند.

به گزارش لرستان خبر، قدرت الله فلاح نژاد روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست بلکه هدف آن استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی با تلاش، برنامه ریزی و اقدام مناسب است.
وی اقتصاد مقاومتی را فرصتی مناسب برای توسعه یافتگی دانست و اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی مختص دولت نیست و کل نظام در اجرای این راهکار حیات بخش درگیر هستند لذا باید تلاش شود این نگرش به عموم افراد جامعه گسترش یابد تا از همه ظرفیت های موجود استفاده شود.
فرماندار سلسله افزود: برنامه 2 ساله ای برای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان تدوین شده است و تلاش استاندار لرستان و مجموعه مدیریت ارشد استان این است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، طرح هایی که در قالب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده اند را در فاصله زمانی مشخص به سرانجام برسانند.
فلاح نژاد با تاکید بر اینکه باید نهایت تلاش خود را برای به بهره برداری رسیدن این طرح ها در شهرستان سلسله به کار گیریم، تصریح کرد: از مهترین طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان، چهار خطه کردن محور الشتر - فیروزآباد است که باید این طرح در زمان مشخص به بهره برداری برسد.
فرماندار سلسله خواستار احداث چهار خانه بهداشت روستایی در این شهرستان شد و افزود: طرح های هادی از دیگر طرح های تعریف شده اقتصاد مقاومتی شهرستان سلسله می باشند که بنیاد مسکن در این خصوص باید اقدامات لازم را به عمل آورد.
وی در خصوص توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی شهرستان سلسله گفت: مجموعه این طرح در شهرستان سلسله 640 هکتار است که به صورت 100 درصدی انجام شده است.
وی افزود: یکی دیگر از طرح های اقتصاد مقاومتی، طرح پرورش گیاهان دارویی است که در مجموع 40 هکتار برای آن تعیین شده است و تاکنون 30 هکتار آن اجرایی شده و مابقی طرح در سال 96 انجام می شود.
فرماندار سلسله با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب روستایی، خاطرنشان کرد: این حوزه دارای 2 طرح مهم مجتمع آب رسانی امیر کهمان و روستای شینه است که افزون بر 140 روستای شهرستان را تحت پوشش آب آشامیدنی بهداشتی قرار می دهد و پیش بینی می شود این 2 طرح قبل از زمان برنامه ریزی شده به صورت 100 درصدی بهره برداری شوند.
فرماندار سلسله در این نشست از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در زمینه تحقق و به بهره برداری رساندن این طرح ها نهایت همکاری و تلاش خود را به کار گیرند.


انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات