انجمن خیرین کتابخانه ساز در مرکز استان تشکیل شده و به زودی در سایر شهرستان های استان نیز تشکیل خواهد شد.

به گزارش لرستان خبر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان الیگودرز به ریاست ولی الله میرزایی اصل فرماندار شهرستان الیگودرز در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

علی جهان آرا مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه به نیاز اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان و ادارات شهرستان ها برتشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز اشاره کرد و اظهار داشت: خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه ها و ترویج فرهنگ مطالعه در استان نقش اساسی دارند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون انجمن خیرین کتابخانه ساز در مرکز استان تشکیل شده است، عنوان کرد: به زودی انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان الیگودرز و سایر شهرستان های استان نیز تشکیل خواهد شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با توجه به حضور رییس شورای اسلامی شهر و شهردار الیگودرز در جلسه بر لزوم پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری ها بر طبق قانون می بایست نیم درصد از درآمد عوارض خود را به امر توسعه و تجهیز کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی اختصاص دهند.

 

ولی الله میرزایی اصل فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در این جلسه با اعلام این خبر که کتابخانه عمومی درجه یک این شهرستان به زودی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: طی سالجاری 400 میلیون تومان به تکمیل کتابخانه درجه یک این شهرستان تخصیص یافته است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این کتابخانه باشیم.

 

وی بر لزوم ساخت کتابخانه عمومی در شهر شول آباد تاکید کرد و افزود: کتابخانه عمومی روستای فرسش شهرستان الیگودرز در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر: منار

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات