تکدی گری دختران و زنان جوان و میانسال می تواند بستری برای توسعه آسیب های اجتماعی و زنگ خطری در حوزه مفاسد اخلاقی باشد.

با قرمز شدن چراغ راهنما و ضربات انگشت دخترجوانی به خود می آیم، دختر جوان از لفظ های دعایی زیادی استفاده می کند تا احساس ترحم مردم را بر انگیزد.

 

جالب توجه است که چهره متکدیان سابق را ندارند، لباس پاکیزه پوشیده و چهره و هیکل خود را نیز به نمایش می گذارند.

 

خون مردم شهر هم زود به جوش می آید و با آنکه برخی توان چندان مالی هم ندارند، اما دست متکدیان را خالی بر نمی گرداند.

 

تکدی گری هر روز مدرن تر می شود و متکدیان با به کار گیری شیوه های گوناگون برای افزایش درآمد خود تلاش می کنند.

 

 

روزی فرزندی نوزاد در بغل می گیرند، روزی دیگر نقش معلول را گرفته و روزی چهره ای رنجور می گیرند و امروز رخ نمایان می کنند و با دلربایی چهره ای جدید از تکدی گری را نشان می دهند.

 

ترحم بیش از حد، مردمی که خود طعم فقر را به جان چشیده اند و با آبرو زیسته اند، را می توان یکی از عامل های  افزایش روز افزون تکدیگران دانست.

 

بسیاری از متکدیان از افراد بومی شهر نیستند و با لهجه و گویشی دیگر صحبت می کند و حتی چهره و نوع پوشش آنان نیز با نوع پوشش مردم بومی متفاوت است.

 

در بین خیل تکدیگران شهر خرم آباد، این روزها دختران جوانی دیده می شود  که با رعایت پوششی اسلامی و نمایان کردن چهره خود سعی در جلب حمایت مردم دارند.

 

در نگاه نخست شاید کار این افراد تکدی گری باشد، اما نوع کمک گیری این افراد و تلاش برای صحبت کردن با قشری خاص تلنگری برای مسئولان است.

 

این متکدیان خود می توانند بستری از مفاسد اخلاقی را در جامعه رواج داده و زنگ خطری جدی فرا روی نسل جوان ناآگاه و کنجکاو باشد.

 

تکدی گری دختران و زنان جوان و میانسال بستری از آسیب های اجتماعی است که نیازمند چاره اندیشی جدی مسئولان است.

 

تکدی گری زنان جوان و میانسال زمینه ساز آسیب های اجتماعی است

 

یحیی عیدی شهردار خرم آباد در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: برای مقابله با معضل تکدی گری نیاز به برنامه ریزی جدی و برخورد درست با معضل تکدی‌گری در سطح جامعه و شهراست.

 

وی با ابراز نگرانی از تکدی گری دختران جوان و میانسال، اظهار داشت: این گونه موارد گدایی و تکدی گری زمینه ساز فساد اخلاقی، اعتیاد و طلاق خواهد شد.

 

عیدی بیرانوند، با تاکید بر تقش مهم‌ روحانیت در جهت گیری ها و رفتارهای افراد جامعه تصریح کرد: باید باور مردم در مورد تکدی گری اصلاح شود و نقش مبلغین و روحانیون در این زمینه بارز است.

 

شهردار خرم آباد، افزود: علما و روحانیون باید برای تغییر نگاه مردم به متکدیان ورود جدی پیدا کنند تا مردم بدانند اسلام با تکدی گری و تکدی پروری مخالف است.

 

وی با بیان اینکه تبدیل خرم آباد به شهر بدون گدا دور از دسترس نیست، اظهار کرد: اگر عزم و اراده جدی در بین مسئولین و مردم وجود داشته باشد،این مسئله قابل حل است.

 

 

حربه ها و روش های نوین و حرفه ای متکدیان موجب کند شدن فعالیت دستگاه های متولی در جهت مقابله با این پدیده شوم اجتماعی شده است و رنگ خطری را در حوزه آسیب های اجتماعی و اخلاقی به صدا درآورده است.

 

بی تردید بی توجهی به شیوع تکدی گری در سطح شهرها موجب گسترش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

 

پس از جمع آوری متکدیان از سطح شهر به نظر می رسد باید دیگر مسئولان هم پای کار آمده و در جهت ارائه آموزش های حرفه ای به این قشر و حذف همیشگی آنان از تکدی گری تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: شبستان

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات