مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان خبر داد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: حدود ۹۰۰ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی در مناطق محروم و روستایی در دست اجرا است.

به گزارش لرستان خبر، رحمان قلاوند ظهر امروز در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار داشت: اهداف و کارکردهای آموزش فنی و حرفه ای، علی رغم اینکه خاستگاه سیاسی ندارد اما به دلیل ارتباط تنگاتنگ با موضوع اشتغال و بیکاری، دارای تأثیر و تأثر سیاسی است.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان یکی از سازمان های پیشرو در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: بیش از ۵۰ درصد آموزش های مهارتی تحت هدایت این سازمان در بخش غیر دولتی اجرا می شود و براساس آیین نامه های تدوین شده  بیش از نیمی از حجم کاری خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان افزود: این اداره کل در سال گذشته در بخش دولتی ۳.۵ میلیون نفر ساعت و در بخش غیردولتی نیز به همین مقدار آموزش ارائه داده است.

قلاوند بیان داشت: یکی از برنامه های اصلی دولت، برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی است که  ذیل آن طرح توانمند سازی فقرا و محرومین و برنامه ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای و کسب و کار طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای  کمک به توانمندسازی اقشار محروم، مخصوصا مناطق روستایی و کمتر برخوردار حدود ۹۰۰ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی در مناطق محروم و روستایی در دست اجرا دارد، ادامه داد: همچنین با کمک شرکای اجتماعی و آموزشی خود  برای اجرای یک میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی برای اقشار محروم برنامه ریزی کرده ایم و تفاهم نامه هایی با دستگاه ها و شرکای اجتماعی خود به ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) مبادله کرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات