مدیر کمیته امداد ازنا مطرح کرد:

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ازنا گفت: کمیته امداد برای تهیه و تأمین سرپناهی امن برای اقشار آسیب دیده و همچنین کمک به توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از ظرفیت بنیاد مسکن به منظور مقاوم سازی مسکن مددجویان استفاده می کند.

به گزارش لرستان خبر، قاسم اسدی در جهت تحقق اهداف کمیته امداد با امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولین شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
مدیر کمیته امداد شهرستان ازنا در این دیدارها گفت: کمیته امداد فعالیت های بسیار خوب و قابل توجهی برای حمایت از خانواده های نیازمند داشته است و در سال های اخیر نیز اقدامات مناسبی برای اشتغال بیشتر این خانواده ها انجام شده که امیدواریم بهتر از گذشته تداوم یابد.
وی ادامه داد: این مهم حاصل نمی شود مگر با کمک خیران و حمایت های مسئولان که خوشبختانه با اعتماد به این نهاد همواره شاهد کمک های مردمی در عرصه های مختلف هستیم.
اسدی با بیان اینکه آموزش مهارت ‌های فنی و حرفه ‌ای و اجرای طرح ‌های اشتغال سبب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان می ‌شود، تصریح کرد: خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق اجرای طرح ‌های تولیدی و مشاغل خانگی از مهم ترین اولویت ‌ها برای ارتقاء اقتصادی آنها می باشد و همچنین مهارت آموزی به مددجویان یکی از مهم ترین رویکردهای اصلی برای توانمند سازی است که به همین جهت آموزش مهارت ‌های فنی و حرفه‌ ای برای اجرای طرح‌ های اشتغال و خودکفایی مددجویان انجام می شود.
مدیر کمیته امداد ازنا خاطر نشان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در 9ماهه سال جاری بیش از 96 فقره وام اشتغال و خودکفایی برای راه ‌اندازی طرح‌ های تولیدی با اعتبار 12میلیارد و 300 میلیون ریال دریافت کردند تا با تولید و کسب درآمد به خودکفایی برسند و به تدریج با استقلال مالی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.
اسدی با اشاره به اینکه کمک به تأمین مسکن و تلاش برای ایجاد سرپناه مددجویان یکی از مهم ‌ترین برنامه‌ های این نهاد برای رفع محرومیت خانواده‌ های تحت حمایت است، خاطر نشان کرد: کمیته امداد برای تهیه و تأمین سرپناهی امن برای اقشار آسیب دیده و همچنین کمک به توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از ظرفیت بنیاد مسکن به منظور مقاوم سازی مسکن مددجویان استفاده می کند.
وی در ادامه دیدارها با خانواده های محروم و نیازمند تحت حمایت این نهاد تفقد و دلجویی به عمل آورد و گفت: هدف اصلی کمیته امداد زدودن فقر و محرومیت از چهره جامعه است و برای رفع مشکلات و شناسایی آسیب های مددجویان تحت حمایت در حوزه فرهنگی و اشتغال تلاش می کند.
 
اسدی افزود: سرکشی از خانواده های نیازمند و محروم توسط مسئولان و رفع مشکلات مادی و معنوی آنان از نزدیک و برآوردن خواسته های آنان موهبتی الهی است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: ازنا خبر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات