رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد:

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

لرستان خبر: "محمدرضا جباری" رئیس دامپزشکی بروجرد :  با آغاز فصل سرما شیوع این بیماری افزایش می یابد و برای مقابله با این بیماری نیاز است که نکاتی رعایت شود تا از انتقال این بیماری پیشگیری شود.

 

وی اضافه کرد: هم اکنون فصل مهاجرت پرندگان است و احتمال این که این بیماری از طریق پرندگان مهاجر هم منتقل شود وجود دارد لذا در صورت تلفات غیر عادی پرندگان بهتر است که شهروندان مورد را سریعا به دامپزشکی اطلاع دهند تا نسبت به معدوم سازی اقدام شود.

 

به گفته وی تا کنون مورد ی از این بیماری در بروجرد مشاهده نشده اما برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با سایر دستگاه های مربوطه انجام شده تا در صورت مشاهده موارد مشکوک نسبت به معدوم سازری و رفع مشکل اقدام شود.

 

جباری با اشاره به فعالیت کشتارگاه طیور گفت: نظارت و بازرسی برای کشتار طیور تشدید شده و در صورتی که مرغ های حمل شده برای کشتارگاه دارای علائمی مشکوک باشند سریعا مورد بررسی می شود.

 

وی بیان کرد: بیشتر مرغداری های بروجرد تحت پوشش بیمه قرار دارند و توصیه می شود با توجه به این که سایر عوامل مرغداریها را تهدید می کند لذا همه مرغداریها نسبت به بیمه کردن اقدام کنند.

 

رئیس دامپزشکی بروجرد اظهار داشت: تماس پرندگانی که در محیط های بسته نگه داری می شوند  با سایر پرندگان ممکن است سبب ابتلا و شیوع این بیماری شود و به همه افرادی که پرندگان را در منزل نگهداری می کنند توصیه می شود نکات مورد نظر را رعایت کنند تا از انتقال این بیماری جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات