رپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان خبرداد:

به گزارش لرستان خبر، خدا نظر دریکوند افزود: اگر دانش آموزان مهارت های خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط موثر، مقابله با فشار عصبی، مدیریت هیجان، حل مساله، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق و تفکر نقادانه را بیاموزند و بتوانند از این مهارت ها در زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کنند، می توانند خود را در برابر آسیب های اجتماعی محافظت کنند .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی به طور کلی 3رویکرد درمان، مقابله، آموزش و پیشگیری وجود دارد که آموزش و پرورش با توجه به نقش و جایگاهی که دارد در این حوزه راهبردهای خود را بر آموزش و پیشگیری قرار می دهد.

وی به مطالعات صورت گرفته در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود : متخصصان بر این باورند که باید آموزش مهارت های  زندگی ، سبک فرزند پروری و آشنایی با مضرات و آثار سوء مواد مخدر و اعتیاد آور در دستور کار قرار گیرد .

دریکوند به برگزاری 418 کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس اشاره کرد و افزود : فاز دوم این کارگاه ها هم بهمن و اسفند ماه سال جاری برگزار می شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان افزود: تفاهم نامه ای با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در 12بند منعقد شده تا با آموزش اولیا و دانش آموزان سطح آسیب ها در جامعه کاهش پیدا کند .

وی بیان کرد: طرح توانمند سازی دانش آموزان با شرکت دانش آموزان پایه دهم در 4 محور در حال اجراست .

 

انتهای پیام/

منبع: وزات آموزش و پرورش

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات