به گزارش لرستان خبر، خلیل راحتی دوشنبه شب در نشست تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در روستاها در محل فرمانداری دورود ، با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه روستایی مهاجرت روستائیان به شهر است، افزود:ایجاد زیرساختهای لازم در روستاها به تنهایی این معضل را حل نمی کند و عوامل مهم تر دیگری از جمله اشتغال در این موضوع تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور همواره دغدغه روستائیان را داشته، خاطرنشان کرد: جامعه روستایی ما باید به سمت ایجاد مشاغل خانگی و کارآفرینی حرکت کند.

راحتی اظهار کرد:محور توسعه در استان لرستان کشاورزی و دامپروری و سپس گردشگری است که متأسفانه اکثرا در این استان به دنبال صنعت و ایجاد مشاغل صنعتی می روند. 

وی تصریح کرد:با توجه به شرایط اقتصادی دولت ورود بخش خصوصی و واگذاری طرح های اشتغالزایی و عمرانی موجب تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه و همچنین روستاها خواهد شد.

**کم توجهی دهیاران به تسهیلات اشتغالزایی 

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه گفت:با توجه به اطلاع رسانی های قبلی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصاد در روستاهای دورود و ازنا متاسفانه تاکنون از این طرح استقبال خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه طرح های ارائه شده می بایست کوتاه مدت باشند، خاطرنشان کرد: بازپرداخت تسهیلات یک سال تنفس دارد و به دهیاری روستاها با ضمانت تنها یک قطعه چک پرداخت خواهد شد.

در این نشست یک روزه فرمانداران دورود و ازنا،معاون امور دهیاری های کشور،دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستانهای دورود و ازنا حضور داشتند.

 

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات