در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

خرم آباد- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: هفت شهرک و ناحیه صنعتی لرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش لرستان خبر، بختیار رازانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران یکی از رکن های تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان عملیاتی شدن خوشه سنگ است که در سالهای گذشته در برنامه  و دستور کار توسعه بوده است اظهار داشت: در حال حاضر نیز حمایت های لازم از این خوشه به عمل می آید و خوشه های دیگری همچون خوشه های جاجیم و گلیم و ماشته استان و خوشه عسل نیز در دست اقدام و پیگیری است.

وی نسبت به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه خوشه های سنگ و گلیم و جاجیم پرداخت و عنوان کرد: خوشه سنگ مراحل توسعه را سپری کرده و سنگ لرستان با برند و نشان loreston  به بازار عرضه می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان یکی از اقدامات لازم برای بهره وری هر چه بیشتر خوشه سنگ را ایجاد نمایشگاه و فروش دائمی سنگ در استان و پایانه صادراتی سنگ عنوان کرد و افزود: استان لرستان یکی از استانهای دارای مزیت نسبی در حوزه سنگهای ساختمانی و تزئینی است که ایجاد شهرک تخصصی سنگ دوره چگنی برای استقرار واحدهای فرآوری با تکنولوژی مدرن می تواند نقش چشمگیری در فرآوری سنگ و جلوگیری از خام فروشی داشته باشد.

رازانی همچنین به ساماندهی لکه های صنعتی سنگبریها در قالب شهرکهای تخصصی اشاره کرد و گفت: با این کار واحدهای فرآوری می توانند از مزایای استقرار در شهرکهای صنعتی بهره مند شوند.

وی به قانون نحوه واگذاری مالکیت شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: اداره امور شهرک ها یکی از مصداق های بارز مشارکت صاحبان صنایع و تشکل ها در اداره امور غیر حاکمیتی است که در استان تعداد ۷ شهرک و ناحیه صنعتی با توجه به این قانون به شرکت های خدماتی متشکل از صاحبان این صنایع واگذار شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات