مدیرکل زندان‎های لرستان:

مدیرکل زندان‎های لرستان گفت: 25 درصد از زندانیان استان لرستان در زندان شهرستان بروجرد در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

به گزارش لرستان خبر، علی‌محمد محمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: در حالی ظرفیت اسمی زندان بروجرد 250 نفر است که آمار بسیار بالاتری را در خود جای داده است.

وی عنوان کرد: از سال 88 تاکنون موضوع انتقال زندان بروجرد به خارج از شهر مطرح بوده و به این منظور زمین‎هایی در روستاهای بیچون، چنارستان، دهکرد و کرکیخان معرفی شد که از زیرساخت‎های لازم برای این منظور برخوردار نبودند.

مدیرکل زندان‎های لرستان خاطر نشان کرد: در سال 93 و با حضور رئیس قوه قضائیه در لرستان و رئیس سازمان زندان‎ها در شهرستان بروجرد این موضوع پیگیری و با وعده مساعد فرماندار پیشین قرار شد، زمین مربوط به مرکز TC در سراب زارم بروجرد برای این منظور اختصاص یابد.

محمدی ادامه داد: با توجه به وجود برخی زیرساخت‎ها در مکان یاد شده و برخورداری آن از فضای امنیتی بسیار بالا، این مورد گزینه مناسبی برای زندان بروجرد به شمار می‎رود.

وی بیان کرد: این در حالی است که با مخالفت اداره بهزیستی و جمعیت هلال احمر این مهم تاکنون اجرایی نشده است، در حالیکه هم اکنون از مجموع حدود 11 هکتار مساحت یاد شده قریب به 4/5 هکتار آن را اردوگاه بروجرد تشکیل داده که بالغ بر 200 زندانی که بخش قابل توجه آنها را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‎دهند، در این اردوگاه نگهداری می‌شوند.

مدیرکل زندان‎های لرستان افزود: درصورتی‌که به هر دلیل اختصاص زمین مربوط به مرکز TC برای انتقال زندان بروجرد انجام نشود، پیشنهاد دیگر اختصاص زمین در روستای کرکیخان برای این منظور است.

محمدی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت زندان بروجرد از محل اعتبارات ملی تامین می‎شود، تاکید کرد: از منابع طبیعی انتظار می‎رود که در معرفی زمین‎های احتمالی در این خصوص همکاری لازم را داشته و با در اختیار نهادن اطلاعات مورد نیاز در این باره سهم همکاری خود را ایفا کند.

وی عنوان کرد: اگر چه در استان لرستان چهار شهرستان بروجرد، کوهدشت، نورآباد و الیگودرز برای این منظور در اولویت قرار دارند، اما فعالیت در این زمینه منوط به تهیه زمین مورد نیاز است.

مدیرکل زندان‎های لرستان در ادامه از ایجاد 220 متر فضای مسقف و 2700 متر فضای باز در زندان بروجرد خبر و ادامه داد: ایجاد 14 اتاق در واحد اداری و بهسازی و زیباسازی محیط از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

محمدی با اشاره به حل مشکل 30 ساله فاضلاب زندان بروجرد و پایان دادن به نارضایتی ساکنان مناطق پائین دستی افزود: افزایش تخت و ایجاد بند جدید نسوان بخش‎های دیگری از اقدامات انجام شده را تشکیل می‎دهد.

وی خاطرنشان کرد: با خارج کردن اردوگاه بروجرد از ماهیت مسکوت آن و نگهداری بالغ بر 200 زندانی در این مکان قدم مهمی در زمینه طبقه‎بندی کردن زندانیان برداشته شده است، البته مشکلاتی در بستر فعالیت این اردواگه وجود دارد که از آنها می‎توان به نبود جاده دسترسی مناسب، عدم گازرسانی و استفاده از سوخت نفت، نبود تلفن ثابت و فیبر نوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات