فرماندار بروجرد:

فرماندار بروجرد: پایلوت بودن لرستان به عنوان اقتصاد مقاومتی یک فرصت است و می توان از این فرصت برای رفع مشکلات استفاده کرد و لرستان در پرداخت تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه اول را دارد.

به گزارش لرستان خبر، "علی کورانی فر" فرماندار بروجرد در جلسه شورای اداری که در فرمانداری برگزار شد گفت: امنیت زیر بنا و بستر توسعه است و خوشبختانه ضریب امنیت در بروجرد بالا بوده و بخش عمده ای از این امنیت حاصل تلاش دستگاه قضا در بروجرد است.


وی اضافه کرد: در بروجرد فضایی ایجاد شده که سرمایه گذران خارجی و داخلی می خواهند در این شهر سرمایه گذاری کنند که با این سرمایه گذاری می توان در جهت رفع مشکلات گام برداشت.


کورانی فربا اشاره به انتخابات پیش رو گفت: سه اولویت مشارکت مردم، صحت انتخابات و حفظ اعتماد مردم در انتخابات بسیار مهم است و این اولویت های اساسی نظام و کشور است.


به گفته وی با همدلی می توان بسیاری از مشکلات را حل و زمینه را برای توسعه ایجاد کرد و باید برای حل مشکلات نگاه های جناحی و گروهی نداشته باشیم و به منافع مردم بپردازیم.


فرماندار بروجرد به نقش رسانه ها اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه نخبگان فکری هستند و می توانند مسیر توسعه را کوتاه کنند و در همه جلسات نیاز است که رسانه ها حضور داشته باشند.

 

وی بیان کرد: رسانه ها در مسائل اساسی و کلان کمک کنند و وارد مسائل حاشیه ای نشوند و با نقد منصفانه برای رفع مشکلات تلاش کرده و با خبرهای خوب امید را در بین مردم افزایش دهند.


فرماندار بروجرد اشتغال و مسائل اقتصادی را از مهمترین مشکلات برشمرد و افزود: باید از فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کرد تا این مشکلات حل شود.


به گفته وی استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی است و یک فرصت مهم است که در این راستا استان لرستان در پرداخت تسهیلات برای احیای واحدهای صنعتی رتبه اول کشوری را دارد.


در ادامه "حمیدرضا نظیفی" مدیر کل پزشک قانونی لرستان گفت: 340 مرکز پزشکی قانونی در کل کشور تشکیل شده که به 300 مرکز رسیده که تعداد پزشک قانونی در شهرستان های استان هشت تا و در مرکز استان دو تا می باشد و این کار کاملا تخصصی است و بیش از دو سوم اعضای پزشک قانونی لیسانس به بالا هستند اما مهمترین مشکل مکان و کمبود نیرو در این بخش است.


وی بیان کرد: در سال گذشته 50 هزار پرونده در استان لرستان بررسی شد که از این تعداد یک پنجم مربوط به بروجرد بود و هر ماه 800 پرونده رسیدگی می شود.


به گفته وی با توجه به این که دو متخصص پزشک قانونی در بروجرد فعالیت دارند اما باز هم نیاز است که در ساعات غیر اداری پزشک حضور داشته باشد.


انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات