سریال ادامه دار تجمع کارگران فضای سبز؛

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 3خرم آباد پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل شهرداری مرکزی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

 

به گزارش لرستان خبر، عدم تحقق وعده ها در رابطه با پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارگران فضای سبز شهرداری منجر شد که این کارگران برای چندمین بار متوالی با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی خرم آباد نسبت به عدم پرداخت حقوق خود اعتراض کنند.

 

علی‌رغم وعده‌های تکراری مبنی بر حل مشکلات کارگران فضای سبز هنوز هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است و عدم تحقق این وعده‌ها جان کارگران را به لب رسانده است تاجایی که پیش از ظهر امروز بار دیگر خواستار پرداخت حقوق خود شدند.

 

تجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه3خرم آباد

این کارگران بیش تر ازهشت ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند این درحالی است که برای حل مشکلاتشان پی گیری های زیادی کرده اند اما با عوض شدن پیمان کاران این اعتراضات هربار بی نتیجه مانده است.

 

عدم پرداخت حقوق700هزارتومانی کارگران سریال ادامه‌داری است که پایانی ندارد به طوری که پیش تر نیز جمع زیادی از این کارگران در جلسه  تیرماه شورای شهر خرم آباد که با حضور استاندار برگزار شد خواستار دریافت مطالبات معوقه خود شدند اما به دلیل عدم رسیدگی به خواسته شان در مقابل ساختمان شورای شهر و فرمانداری تجمع کردند تا شاید گوش شنوایی برای حرف هایشان وجود داشته باشد.

 

این کارگران ماه هاست که یک ریال حقوق دریافت نکرده اند برای همین مشکلات معیشتی زیادی برای شان به وجودآمده است.

 

یکی از این کارگران در گفت وگو با خبرافلاک گفت: آخرین دریافتی ما 300هزارتومان در ایام عیدقربان است و پس از آن هنوز یک ریال دریافت نکرده ایم.

 

وی افزود:فقط وعده های تکراری به ما می دهند برای شان اهمیتی ندارد که حقوق مان را پرداخت کنند.

 

تجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه3خرم آباد0

یحیی عیدی بیرانوند؛شهردار خرم آباد در رابطه با مسئله پرداخت حقوق کارگران فضای سبز به خبرافلاک گفت: شهرداری برای نگه داری فضای سبز در پارک ها و در حوزه خدمات شهری با پیمان کار قرارداد می بندد و پیمان کار موظف است که به یک سری از تعهدات عمل کند.

 

وی افزود: قراردادها به صورت حجمی بسته می شوند یبرهمین اساس تهیه ابزارآلات در حوزه فضای سبز مثل بیل،فرغون،ماشین چمن زن وعلف زن،تهیه گل،حمل و نقل، سم پاشی،تأمین ماشین آلات و امکانات کارگری بر عهده پیمان کار است.

 

شهردار مرکز استان گفت:پیمانکار علاوه بر کارگران به شهرداری هم یک سری تعهدات دارد،شهرداری طبق صورت وضعیت به پیمان کار پول می دهد و در این صورت وضعیت حقوق کارگران نیز لحاظ می شود.

 

عیدی بیرانوند اظهار داشت: در این بین پیمان کاران به کارگران ظلم می کنند و حقوق آن ها را پرداخت نمی کنند برای مثال پیمان کار 150کارگر دارد و شهرداری 200میلیون  به پیمان کار می دهد تا حقوق آن ها را پرداخت کند اما پیمان کار نصف این مبلغ را که ماهی400هزارتومان می شود می دهد درحالی که حقوق یک کارگر700هزارتومان است.

 

شهردار خرم آباد

وی بیان کرد: برای این که حقوق کارگران علی الحسابی پرداخت نشود از این پس حقوق و بیمه کارگران براساس  اشل اداره کار مستقیماً پرداخت می کنیم و بعد از ارائه صورت وضعیت توسط پیمان کار حقوق کارگران را از آن کسر می کنیم.

 

شهردار خرم آباد گفت: در بعضی از مواقع پیمان کار برای این که به تعهداتش عمل نکند صورت وضعیت ارائه نمی دهد  سواستفاده از کارگران می کند و می گوید شهرداری پول نمی دهد که حقوق شمارا پرداخت کنم  درحالی که ما با نیروهای کارگرقرارداد نداریم و پیمان کار باید صورت وضعیت ارائه دهد.

 

امید می رود با ارائه راهکار مناسب همچنانی که دیگر کارکنان سر ماه حقوق دریافت می‌کنند مطالبات این کارگران نیز به‌موقع پرداخت شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر: خبر افلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات