۱۲ هکتار از اراضی منطقه گردشگری «کهمان» سلسله در فاز دوم رفع تصرف شد و فاز سوم آن نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الله حسنوند  رئیس امور آب شهرستان سلسله با بیان اینکه پس از انجام کامل رفع تصرفات منطقه نمونه گردشگری کهمان، به منظور نظارت بر اراضی حریم و بستر رودخانه کهمان شهرداری برای این رودخانه تعیین می‌شود، اظهارداشت: خوشبختانه در فاز دوم اجرای طرح آزادسازی حریم و بستر رودخانه منطقه گردشگری کهمان شاهد مشارکت حداکثری اهالی در آزادسازی اراضی بودیم.

 

وی به شناسایی 78 مورد تصرف و بهره برداری در فاز دوم طرح و رفع تصرف 12 هکتار از اراضی منطقه کهمان اشاره کرد و افزود: ارزش اقتصادی اراضی رفع تصرف شده این مرحله 150 میلیارد ریال بود که در این مرحله رفع تصرفات انجام شده مربوط به هر سه حوزه راه، امور آب و منابع طبیعی بود.

 

رئیس امور آب شهرستان سلسله با اشاره به اینکه فاز سوم آزادسازی نیز پس از انجام مطالعات کارشناسی لازم به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: پس از انجام کامل رفع تصرفات منطقه کهمان، مناطق خرگوشناب و کاکارضا نیز که دارای بیشترین تصرفات هستند در اولویت اداره امور آب شهرستان برای انجام عملیات رفع تصرف خواهند بود.

 

غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز پیش از این در رابطه با برنامه میراث فرهنگی برای این منطقه گردشگری گفت: طرح مطالعاتی جامع منطقه نمونه گردشگری کهمان انجام می‌شود.

 

وی ضمن اشاره به محدودیت‌های اعتباری، تصریح کرد: وجود طرح مطالعاتی منطقه برای ارائه به سرمایه‌گذاران ضروری است اما به رغم وجود محدودیت های اعتباری این طرح تا پایان سال 95 انجام می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به قابلیت‌های فراوان گردشگری در شهرستان سلسله، اظهارداشت: به طور یقین انجام طرح مطالعاتی کهمان و فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه گذاران می‌تواند به رونق و رشد اقتصادی شهرستان سلسله کمک کند.

 

بر پایه این خبر منطقه کهمان یکی از بی ‌نظیرترین جاذبه ‌های گردشگری استان لرستان و شهرستان سلسله است که با وجود سراب‌ های خروشان همواره پذیرای خیل عظیم گردشگران است اما همین ظرفیت بکر سبب شده تا متأسفانه برخی از سودجویان اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه آن کنند تا آنجا که افراد سودجو با حصارکشی در این منطقه جایی برای تفریح و تفرج گردشگران باقی نگذاشته بودند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات