دختری که نیاز به پیوند قلب دارد؛

مهتاب، دختری ۹ ساله از یکی از روستاهای محروم استان لرستان است که برای تأمین هزینه‌های عمل جراحی پیوند قلب خود چشم به سخاوتمندی خیرین دارد.

به گزارش لرستان خبر، در ششمین بیمارستان ثابت بسیج جامعه پزشکی لرستان که در بخش محروم میربگ جنوبی شهرستان دلفان برگزار شد، متخصصان مختلفی حضور داشتند و خدمات متفاوتی به بیماران ارائه دادند.

 

سیدمهتاب ابراهیمی دختری ۹ ساله از اهالی روستای "عزیز کشته" از توابع دلفان میربگ جنوبی، یکی از بیماران است که با بیماری حاد قلبی به این بیمارستان صحرایی مراجعه کرده که با بررسی‌های لازم، نیازمند پیوند قلب تشخیص داده شده است.

 

درباره وضعیت این دختر با ناصر سهرابی‌فرد، مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان نورآباد دلفان استان لرستان به گفت‌وگو نشستیم؛ وی در توضیح این ماجرا به خبرنگار ما گفت: در یکی از روستاهای محروم میربگ که برای بیماریابی و مکان یابی بیمارستان صحرایی حضور پیدا کرده بودیم، پدر مهتاب با ما تماس گرفت و گفت که دکتر نسخه‌ای برای دخترش تجویز کرده اما برای تأمین هزینه دارو مشکل دارد که با پیگیری متوجه شدیم این پدر دختری ۹ ساله دارد که دارای مشکل قلبی است و هزینه داروهای این بیمار بسیار گران تمام می‌شود.

 

وی ادامه داد: با کمک انجام شده داروهای مورد نیاز این بیمار تهیه شد و به این پدر اطلاع دادیم که در دو روز آینده بیمارستان صحرایی نزدیک محل زندگی آنان برگزار خواهد شد و متخصصان قلب نیز حضور خواهند داشت و به این بیمارستان مراجعه کند؛ با برپایی بیمارستان "میربگ" این بیمار توسط پزشکان متخصص ویزیت شد.

 

سهرابی، درباره دلایل بیماری قلبی مهتاب گفت: پدر این دختر درباره بیماری مهتاب به ما گفت که وی در مقطع سوم ابتدایی درس می‌خواند و به دنبال سرماخوردگی که سال گذشته داشته است با مراجعه به پزشک مشخص شده که مشکل قلبی دارد و نیازمند پیوند قلب است.

 

وی در ادامه افزود: با نامه اورژانسی پزشکان مهتاب در لیست پیوند قلب قرار گرفته است اما موضوع هزینه درمان این دختر مسئله جدی است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان نورآباد دلفان بر این موضوع تاکید کرد که در حال حاضر این دختر به شکل غیر حضوری در حال ادامه تحصیل است.

 

وی با بیان اینکه با تهیه گزارش تصویری توسط صدا و سیمای استان لرستان، کمک و حمایت از این کودک مورد استقبال واقع شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمپینی نیز از سوی اعضای بسیج و گروه‌های جهادی استان تشکیل شده است.

 

سهرابی، ادامه داد: هم‌اکنون این پدر و فرزندش در خانه اجاره‌ای موقت که توسط خیرین در تهران تهیه شده مستقر هستند تا به امور بیماری مهتاب رسیدگی شود.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان نورآباد دلفان استان لرستان درباره کمک‌های انجام شده توسط خیرین نیز بیان کرد: یک سری از خیرین وعده‌هایی برای کمک داده‌اند اما اگر سایر افراد خَیر نیز پای کار بیایند، لطف بزرگی به این خانواده خواهد شد.

 

سهرابی، در پایان گفت: موسسات جهادی مقداری پول به حساب این کودک واریز کرده‌اند و گروه جهادی بسیج سازندگی استان لرستان نیز در حال پیگیری است اما یکی از اقدامات برای کمک مالی این است که با بیمارستان امام خمینی(ره) تهران هماهنگ شود و افراد پس از جراحی مبالغ اهدایی را به حساب بیمارستان واریز کنند.

 

 

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، آنچه که مسلم است به دلیل تنگنای مالی، خانواده مهتاب از تامین و پرداخت هزینه‌های مالی عمل جراحی پیوند قلب فرزند خود برخوردار نیستند و نیاز به کمک خیرین برای انجام این جراحی وجود دارد بنابراین افراد علاقمند برای کمک رسانی به این کودک می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۶۶۶۱۵۲۹۲ تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات