همایش شهرداران استان صبح امروز با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درخرم آباد برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر ، هوشنگ خندان دل گفت: 60 هزار میلیارد تومان بودجه در سال جاری خبر به شهرداری های کشور اختصاص یافته که 18 هزار میلیارد تومان این بودجه از طریق مالیات بر ارزش افزوده و کمک مستقیم دولت بوده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: امسال علاوه بر اعتبارات شهرداری های استان، 6 میلیارد تومان اعتبار ویژه به شهرداری استان اختصاص یافته است.
وی افزود: لایحه اداری استخدامی شهرداری ها، مدیریت شهری و توسعه پایدار در دولت در حال بررسی است که در صورت تصویب و اجرای این لوایح بخش عمده ای از مشکلات شهری به ویژه در حوزه اعتبارات کاهش می یابد.
همچنین در این همایش معاون عمرانی استانداری لرستان پرداخت نشدن مطالبات شهرداری توسط دستگاهای مختلف را از مهمترین مشکلات شهرداریهای استان بیان کرد و افزود: بودجه اعتباری امسال شهرداری های استان 436 هزار میلیارد تومان بوده که در 9 ماهه امسال تنها 50 درصد از آن تحقق یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است.
اصلانی با تاکید بر ایجاد گردش اقتصادی پایدار در شهرداری ها افزود: شهرداری ها باید بدون اتکا به نهادهای دولتی به فکر ایجاد طرح های درآمد زا و رونق اقتصادی باشند تا از این طریق به درآمد پایدار و توسعه شهری برسند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات