گزارشی از وضعیت ورودی های شهر ویسیان؛ ورودی های بی میدان ویسیان

بلوار اصلی شهر ویسیان بدون داشتن میدان ورودی محل تردد روزانه تعداد بسیاری از خودروهای سبک و سنگین است.

به گزارش لرستان خبر، میدان ها نقش بسزایی در کاهش خطر تصادفات و هدایت خودروها انجام می دهد. در این بین میادین ورودی شهرها نقش مهمی در هدایت خودروها به مسیر های تعیین شده و نظم بخشیدن به عبور و مرور خودروها دارد.   

میدان های ورودی در حقیقت ابتدای محدوده شهرها را برای رانندگان مشخص و رانندگان با دیدن علامات نصب شده در طول مسیر و رسیدن به میدان های ورودی از سرعت خود کاسته و مسیر عبور خود را تعیین می کنند.

حال شهری را بدون میدان ورودی در نظر بگیرید که جاده کمربندی مستقیم از داخل آن عبور می کند. در چنین شرایطی خودروها بدون کاهش سرعت و در نظر گرفتن محدوده شهری وارد شهر شده و خارج می شوند که این خود احتمال بروز حوادثی را به دنبال دارد.

شهر ویسیان واقع در شهرستان چگنی در مسیر خرم آباد پلدختر قرار دارد که خودروهای  سبک و سنگینی که در این مسیر رفت و آمد می کنند از وسط این شهر عبور می کنند. گاهی ترافیک این رفت و آمدها از بلوار اصلی ویسیان که کمربندی این شهر نیز محسوب می شود به قدری است که عبور و مرور از این بلوار را غیر ممکن می سازد و با توجه به تعداد ترددهای بسیار خودروهای سنگین و سرعت ورود آنها می تواند خطرات تصادف را به  دنبال داشته باشد.

میدان ورودی علاوه بر کاهش سرعت و هدایت خودروها بر مبلمان شهری نیز تاثیرات مطلوبی می گذارد و باعث ایجاد نمایی مناسب از شهر می شود.

در اینجا باید این سوال را پرسید که چرا با توجه به خطر تصادف که جان عابران بلوار اصلی شهر ویسیان را تهدید می کند تا کنون میدان ورودی در این شهر احداث نشده؟  

صالح کشوری بخشدار ویسیان در گفتگو با خبرچگنی، در خصوص ورودی های شهر ویسیان گفت: در راستای مصوبه شورای ترافیک شهرستان چگنی در نظر است ظرف هفته آینده به اتفاق کارشناسان پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی لرستان محور جاده ویسیان به سمت معمولان و کلیه تقاطع های اصلی و فرعی و جانمایی تابلوهای هشدار دهنده بررسی و پیرامون احداث میادین ورودی شهر ویسیان کار های کارشناسی و پیشنهادی انجام شود.

به گزارش خبرچگنی، همانطور که میدانیم میدان های ورودی نقش بسزایی در نظم بخشیدن به شهرها دارند و احداث میدان در ورودیهای ویسیان نیز می تواند زیبایی بیشتری به این شهر دهد.

داشتن میدان ورودی لازمه هر شهر است زیرا علاوه بر بالا بردن ایمنی تردد در محورهای ورودی شهر در مبلمان شهری نیز تاثیر بسزایی دارد.

امید است هر چه سریعتر مشکل میادین ورودی ویسیان حل شده تا مردم این شهر بتوانند با آرامش خاطر بیشتری از بلوار اصلی این شهر رفت و آمد کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبر چگنی

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات