گروه اقتصاد: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی لرستان، اظهارکرد: کارشناسان در زمینه اقتصادی و عمرانی برآورد کرده‌اند که اگر می‌خواهیم استان لرستان را از این وضعیت نجات دهیم لازم است که سالیانه در این استان ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شود.

به گزارش لرستان خبر، حبیب‌الله خجسته‌پور، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان امروز، یکم بهمن در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: همه روزها، روزهای خدا هستند اما ایامی در تاریخ داریم که خداوند آن را به عنوان ایام االله نام می‌برد ایامی مانند رهایی قوم موسی از دست فرعون، رهایی قوم نوح از طوفان سهمگین، رهایی ابراهیم از آتش و همه این ایام به عنوان ایام الله نام برده می‌شود.
وی افزود: یکی‌از روزهای معاصر که در تاریخ ما به‌عنوان ایام الله نام‌گذاری شده است ایام ۲۲ بهمن است که روز رهایی ملت عزیز و شریف ایران از دولت نظام ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی است.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با بیان این‌که امسال هم در آستانه سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یوم الله دهه فجر را گرامی می‌داریم، تصریح کرد: جای بنیانگذار این فجر و جای شهدا در این ایام خالی است و امسال هم یکی دیگر از فجرآفرینان را از دست دادیم.
خجسته‌پور با بیان این‌که متاسفانه یار دیرین امام و یار ۵۰ ساله رهبر را در آستانه گرامیداشت این ایام از دست دادیم، اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی، روحانی بزرگواری بودند که هم در زمان حیات امام و هم در زمان رهبری مقام معظم رهبری به‌عنوان مشاوری امین در کنار این بزرگواران بود و همین امروز هم شاهد بودیم در پیامی‌که مقام معظم رهبری دادند از رحلت آیت‌الله هاشمی به‌عنوان فقدانی تاثرانگیز یاد کردند که موجبات تاثر مقام معظم رهبری شدند.
وی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قمر و ماه انقلاب بودند. ماه و قمر نور خود را از خورشید می‌گیرند و ایشان هم نور خود را از خورشید امامت و رهبریت این نظام گرفتند و به مردم تاباندند. امید است که یاد این عزیزان برای همیشه جاودان بماند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به حادثه پلاسکو، اظهارکرد: این اتفاق همه مردم را متاثر کردو این اتفاق غم‌انگیزی بود و هم اکنون هنوز کار آواربرداری در انجام است و مطابق خبرها تعدادی از هم‌وطنان ما بالاخص عده‌ای از آتش نشانان به شهادت رسیدند.
خجسته‌پور با اشاره به علت سفر وزیر کشور در طول سال، افزود: سال ۹۵ را رهبر سال اقدام عمل نام‌گذاری کردند و به‌دنبال این نام‌گذاری ستاد فرمانده اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و قرار شد برنامه‌های ویژه‌ای در کشور اجرا شود.
وی اظهارکرد: اولین اتفاق این بود که سه استان به‌عنوان پایلوت برای اقدامات اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند. استان آذربایجان شرقی  و کرمان و لرستان انتخاب شدند.
این مقام مسئول تصریح کرد: از بین ۱۵ استان در حال توسعه کشور براساس فاکتورهای که وجود دارد و براساس اقداماتی استاندار لرستان در طول تصدی ایشان ارزیابی به‌عمل آمد و مشخص شد که استان این توانمندی را دارد که یکی از سه استان نمونه اقتصاد مقاومتی باشد.
خجسته‌پور اضافه کرد: به هر دلیلی استان لرستان در زمره استان‌های توسعه یافته کشور نیست و به‌دنبال کالبد شکافی نیستیم بلکه باید به‌دنبال راهکاری برای خروج از این وضعیت باشیم.
وی بیان کرد: کارشناسان در زمینه اقتصادی و عمرانی برآورد کرده‌اند که اگر می‌خواهیم استان لرستان را از این وضعیت نجات دهیم لازم است که سالیانه در این استان ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شود.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان افزود: راه چاره این است که از منابع انسانی و مالی غیر دولتی استفاده شود و با سرمایه‌گذاری در این استان این منابع را تامین کنند تا بخشی از کمبودهای خود را جبران کنیم.
خجسته‌پور با بیان این‌که باید بستر و شرایط برای سرمایه‌گذار در این استان فراهم شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذار به‌دنبال پرواز منظم به استان لرستان است که اولین گام در این استان بحث به روز کردن پرواز و افزودن آنها بود.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران به‌دنبال وجود راه‌های زمینی امن و مسیر ریلی برای صادارت و واردات هستند که  ضرورت امر ایجاب می‌کرد آزادراه خرم‌آباد ـ دورود و راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک مورد توجه جدی قرار گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به این‌که این پروژه‌ها با سرعت زیادی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: مجتمع کشت و صنعت لرستان ۱۳سال به ویرانه تبدیل شده بود اما به‌دنبال اجرای برنامه اقتصادی و حضور سرمایه‌گذار خارجی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی تبدیل به شرکت فعال شده است.
خجسته‌پور افزود: چند صد نفر از جوانان در این مجتمع اشتغال یافته‌اند و امید می‌رود تا ۲ هزا نفر از جوانان را در این مجتمع مشغول به کار داشته باشیم.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با بیان این‌که این یعنی عمل کردن به فرمایشات رهبری و مقاوم کردن اقتصاد در مقابل تکان‌های داخل و خارجی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی واکسینه کردن اقتصاد در مقابل هر ضربه داخلی و خارجی است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: ایکنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات