نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت:استان لرستان باید در ردیف ارتقاء شاخص های توسعه استان ها در بودجه 96 قرار بگیرد و مسئولان و نمایندگان استان باید در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد  ماه بهمن را فرصت بسیار مناسبی برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل جوان دانست، اظهار داشت:  ماه بهمن ماه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان والا مقام و تجدید میثاق با آرمان های شهیدان و امام بزرگوار و تجدید بیعت با ولایت و رهبری است.

وی به سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط  شهید محمد بخارایی با فتوای مرحوم آیت الله میلانی در اول بهمن ماه سال 1343 اشاره نمود و افزود:شهید بخارایی از اعضای موتلفه اسلامی بود و وقتی در قضیه کاپیتولاسیون مرحوم آیت الله میلانی فتوا به کشته شدن حسنعلی منصور را داد شهید محمد بخارایی این فتوا را اجرا کرد.

 امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه چهارم بهمن ماه روز اشغال نظامی فرودگاه به دستور بختیار بود که مانع ورود حضرت امام راحل بشود، عنوان کرد: در نتیجه این اقدام مردم به خیابان آمدند و شعار دادند و در هفت بهمن روحانیون در دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاه تحصن کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید آنچه در این انقلاب زحمت کشیده شد برای نسل جوان بازگو شود.

آیت الله میرعمادی در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب نیز منافقین هر روز علیه انقلاب توطئه می کردند، بیان داشت:  ترور شخصیت ها و مردم، مسئله تجزیه ایران و ناآرامی های شهری و ... توطئه هایی بود که بعد از انقلاب ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه در ۶ بهمن سال ۶۰ منافقین با اقدامات خرابکارانه و مبارزه مسلحانه به شهر آمل حمله کردند و بخش هایی از شهر را گرفتند اما مردم به صحنه آمدند و هزار سنگر در شهر به وجود آوردند، تصریح کرد: ۴۰ نفر از مردم آمل شهید شدند تا اینکه منافقین را مجبور به فرار کردند و منافقین با ذلت از شهر بیرون رفتند و حماسه ۶ بهمن افتخاری برای مردم آمل شد و پس از آن آمل به عنوان شهر هزار سنگر معروف شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه بحران سوریه روز به روز پیچیده تر می شود و علت آن این است که برخی از کشورها در سوریه منافع دارند و دوگانه رفتار می کنند، گفت: برخی کشورها از جمله آمریکا با صداقت رفتار نمی کنند و از یک سو تروریست ها را حمایت می کند و از سوی دیگر عربستان، قطر و ترکیه را حمایت می کند تا در برابر کشورهای حامی مقاومت بایستند.

 امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه کشورهایی چون عربستان، قطر و ترکیه با فضای رسانه ای که دارند حملات خود را علیه مقاومت گسترش می دهند، ابراز داشت: الان که مقاومت در سوریه نتیجه داده و شهر حلب آزاد شد می خواهند نشستی در شهر آستانه قزاقزستان تشکیل دهند و برای همیشه به جنگ  سوریه خاتمه بدهند اما آمریکا اراده ای بر ختم جنگ در سوریه ندارد و شیطنت می کند.

آیت الله میرعمادی  آمریکا مانعی برای صلح دانست و گفت: امروز مهمترین نیاز برای کشورهای منطقه ثبات و امنیت است اما آمریکا به دنبال ناآرامی است و مانعی مهم بر سر راه ثبات و صلح در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در بحرین هم رژیم آل خلیفه سه جوان مومن، انقلابی و مظلوم را به شهادت رساند که این اقدام چیزی جز اینکه از ارباب شان آمریکا دستور می گیرند نیست، گفت: بسیاری از تحلیل گران معتقدند اعدام سه جوان مظلوم در بحرین یک فتنه انگیزی از سوی عربستان سعودی بوده است.

خطیب نماز جمعه خرم آباد ادامه داد: به فضل الهی بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته و خون مظلومان نتیجه خواهد داد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه به وسیله مجاهدت انقلابیون در بحرین، عربستان و کشورهای منطقه ریشه استعمار، استبداد و استکبار را قطع خواهیم کرد، یادآور شد: پروژه جدید صعودی ها برای فتنه انگیزی اثر نخواهد کرد و خون شهیدان باعث سرنگونی ظالمان و حکومت های ظالمی مثل آل سعود و آل خلیفه خواهد شد.

وی در ادامه به حادثه دلخراش و دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران  اشاره نمود و اظهار داشت: این حادثه جای تاسف و اندوه دارد و همه مردم ایران ناراحت شدند.

 امام جمعه خرم آباد گفت: آنچه باعث تاسف بیشتر شد شهامت و فداکاری آتش نشان ها بوده است که این عزیزان با فداکاری و ایثار جان شان را در خطر انداختند تا مردم کاسب آن ساختمان آسیب نبینند و لذا  این فداکاری و شهامت جای تقدیر دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام شان فرمودند قابل تحسین است.

آیت الله میرعمادی افزود: شهادت چند نفر از آتش نشانان که برای نجات مردم رفتند و اقدام کردند را تسلیت می گوییم و در این مکان مقدس برای مصدومان و مجروحان دعا می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۹۶ یک ردیف تحت عنوان ارتقاء شاخص های توسعه استان ها وجود دارد که ۶ استان در ردیف این بودجه قرار گرفته اند، بیان کرد: دلیل آن را نمی دانیم که چرا لرستان در ردیف این بودجه قرار نگرفته است اما واقعیت این است که لرستان در تمام شاخص ها شایسته بود که در این ردیف بودجه ای قرار بگیرد.

 امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: در شاخص های اشتغال، آبیاری زمین های کشاورزی، صنعت و ... وضعیت خوبی نداریم، البته این معنایش انکار تلاش و کوشش ها نیست، اما در حقیقت در اغلب شاخص ها با میانگین کشوری فاصله داریم و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد:  شایسته بود امسال که سال اقتصاد مقاومتی است و لرستان که به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شده، نام استان در این ردیف بودجه ای قرار می گرفت چرا که این ردیف بودجه ای می تواند به تقویت برخی شاخص ها در استان کمک کند.

وی از مطرح این موضوع را با وزیر کشور خبر داد و ابراز داشت: از مسئولان و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم این کار را برای مردم انجام بدهند و لرستان را به این ردیف بودجه ای اضافه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: ۹ نماینده مجلس استان باید یکی بشوند و در کمیسیون تلفیق لرستان را در ردیف بودجه ارتقا شاخص ها قرار دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: سفیر افلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات