لرستان

ائمه جمعه لرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه در سخنانی به موضوع حادثه دلخراش و تاثربرانگیز آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران پرداختند.

به گزارش لرستان خبر، گزیده سخنان برخی از ائمه جمعه لرستان درباره حادثه آتش سوزی ساختمان" پلاسکو" در بسته خبری زیر آمده است:

خرم آباد: 

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با ابراز ناراحتی از به خطر افتادن جان آتش نشان های فداکار برای نجات کسبه ساختمان "پلاسکو"تصریح کرد: این فداکاری و شهامت جای تقدیر دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام شان فرمودند قابل تحسین است. 

بروجرد: 

حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان بروجرد با تقدیر از همت بلند آتش نشانان در خدمت به هم میهنان خود ،گفت: در حال حاضر مهم تر از خسارات مالی این حادثه، تعیین سرنوشت آتش نشانان مفقود وکسانی است که در زیر آوارمانده اند. 

الشتر: 

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان الشتر به نقش مهم و مثبت رسانه ها در اطلاع رسانی این حادثه که مانع از سوء استفاده دشمنان شد اشاره و اظهارکرد: نباید با کاغذبازی های معمولی و نامه های دوستانه و رفع تکلیفی از مسئولیت غم باری که در این حادثه برای ملت به وجود آمده است به سادگی گذشت. 

دورود: 

حجت الاسلام  حقیان حادثه ساختمان پلاسکو را زنگ خطر جدی برای تهران دانست و افزود: سالهاست که مرکز مطالعات زلزله شناسی و زمین شناسی کشور اخطارهای جدی نسبت به تراکم جمعیت در تهران و توسعه بیش از حد این شهر داده اند اما متاسفانه این توصیه ها نادیده گرفته شده است. 

پلدختر: 

حجت الاسلام سوری امام جمعه پلدخترهم با اشاره به شهادت آتش نشانان فداکار در این حادثه دلخراش گفت:امیدواریم با تدابیر از پیش اتخاذ شده از این پس شاهد چنین فاجعه هایی در کشور نباشیم. 

الیگودرز:  

حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الیگودرز آتش نشانان و امدادگران را از جمله افراد ایثارگر جامعه دانست که کمتر نامی از آنها برده می شود و اظهارداشت:آنها مردان بی ادعایی هستند که برای زدن به دل آتش  حقوق نجومی نمی خواهند و کسانیکه نجومی بگیران را سرمایه این کشور دانستند بیایند و سرمایه های مملکت را در زیر خروارها خاک ببینند. 

 

 نورآباد:

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه نورآباد شهامت و ایثارگری کسانی را که در اینگونه حوادث جانشان را در کف دست میگیرند و به جنگ خطرات میروند ستود و خاطرنشان کرد:این عزیزان بعد از اطلاع از وقوع حادثه آتش در ساختمان پلاسکو رفتند که آتش را مهار کنند ولی گرفتار شدندو جمعی از آنها مجروح شدند واحتمالاتعدادی از آنها جان عزیزان را از دست دادند که بهترین تکریم را رهبر عزیزمان در پیامی که به مناسبت این حادثه صادرکردنداز آنها بعمل آوردند.

 

 

 

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات