به بهانه شهادت جمعی از آتش نشان های ساختمان پلاسکو؛

شهید رحیم علی لشنی در آخرین عملیات خود که اطفای حریق ساختمانی مسکونی در منطقه منوچهری بود، هنگام نجات مادر و فرزند محبوس شده در خانه جانش را از دست داد و به درجه شهادت نائل آمد.

به گزارش لرستان خبر، اگر بخواهید نشانی از خانواده شهدا به دست آورید، تنها کافیست به کوچه‌ای که نام شهیدی برآن نقش بسته مراجعه و با پرس وجو از همسایه‌ها، مهمان خانواده‌هایشان شوید. در این میان، شهدایی هم در منطقه وجود دارند که کمتر از آنها یاد می‌شود و ممکن است در همایش‌هایی خاص، تنها نامی از آنان برده شود.

 

کسانی که وظیفه خطیری برعهده دارند و جان خود را برای انجام وظیفه و خدمت به شهروندان فدا کرده‌اند. حادثه دلخراش فروریختن ساختمان پلاسکو تهران و شهادت تعدادی از آتشنشان ها باعث شد فرصت را غنیمت بشماریم و از آتشنشان فداکار دورودی هم یادی کنیم. «رحیم علی لشنی» سرخ‌پوشی بود که در حین انجام وظیفه و نجات جان شهروندان، به درجه رفیع شهادت رسید.

 

همگان خوب میدانیم که آتش‌نشانی یکی از مشاغلی است که تا روحیه ایثار نداشته باشی نمی‌توانی در این شغل دوام بیاوری.شهید رحیم علی لشنی از جان خود برای حفظ جان و مال همشهریانش گذشت و با روحیه معنوی و ایثارگری که داشت توانست بر همه حوادث و مشکلات این شغل فائق آید و در نهایت با شهادت خود؛ مزد این فداکاری و از خودگذشتگی را گرفت.

 

همسر شهید، آخرین برگ‌های دفتر خاطرات را یکی پس از دیگری ورق می‌زند و می‌گوید: «رحیم علی بسیار دلسوز بود. در آخرین عملیات خود که اطفای حریق ساختمانی مسکونی در منطقه منوچهری بود، هنگام نجات مادر و فرزند محبوس شده در خانه جانش را از دست داد و به درجه شهادت نائل شد.» وی در ادامه سخنانش می‌گوید: «برایم تعریف کرده‌اند که وقتی رحیم علی و همکارانش به محل حادثه می‌رسند، با شدت آتش مواجه می‌شوند.آتش مهیب و دود زیاد باعث مصدومیتش می‌شود و او را به بیمارستان منتقل می‌کنند ولی پس از دقایقی به شهادت می‌رسد.»

 

همسر شهید با تمام دلتنگی اش برای شوهرش قطعا به داشتن چنین فرد فداکاری افتخار می‌کند و در درونش به خود می‌بالد. وی به عنوان جمله ی پایانی اش می‌گوید: «رحیم علی جانش را فدا کرد تا به اعضا یک خانواده زندگی دوباره ببخشد.»

 

شهید رحیم علی لشنی مامور فداکار مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود در تاریخ 28 فروردین ماه 1380 هنگام انجام وظیفه جان خود را از دست داد.

 

روحش شاد و یادش گرامی

 شهید آتش نشان دورود

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر: بازتاب گهر

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات