آینده ای که با اعتیاد دود می شود؛

بیکاری یکی از علت های گرایش جوانان به سمت اعتیاد است، جوانانی که از کابوس بیکاری و فشار مشکلات به سمت مواد مخدر رفته و آینده این افراد با اعتیاد دود می شود.

همیشه از اعتیاد به عنوان بلای خانمان سوز یاد می شود، بلایی که آرام و بی صدا وارد شده به طوری که هیچ معتادی از اولین روز آغاز استفاده مواد مخدر حتی تصور نمی کند روزی به چنین دردی گرفتار شود.

 

متاسفانه برخی بر این تصور هستند که شاید هر از چندگاهی به صورت تفریحی استفاده از مواد مخدر منجر به اعتیاد مداوم نشود اما پله پله در این دره سقوط می کنند.

 

امروز اعتیاد یکی از مهمترین مشکلات شناسایی شده، گسترش استفاده از مواد مخدر به اندازه ای است که شاید بتوان گفت بسیاری از اقشار را تحت تاثیر قرار داده و افراد تحصیل کرده هم با این معضل روبرو هستند، استفاده از مواد مخدر صنعتی که هر روز با نام های جدیدی و البته با خطرات و ضررهایی دو چندان به دست مصرف کننده می رسد.

اما این که گرایش به اعتیاد از کجا آغاز می شود باید گفت که دلایل مختلفی دست به دست هم می دهند و فرد به سمت استفاده از دخانیات حرکت می کند و در نهایت معتاد می شود، اعتیادی که خانواده را هم از هم می پاشد.

 

بسیاری از معتادان به دلیل بیکاری و پناه بردن از مشکلات به سمت اعتیاد رفته اند، بیکاری یکی از مهمترین دلایل گرایش اعتیاد است و وقتی نگاهی به آمار بیکاری می شود و وقتی وضعیت بیکاری به حد بحران رسیده، پس اعتیاد هم افزایش می یابد.

 

اعتیاد به مواد مخدر سن و سال خاصی ندارد، زن و مرد نمی شناسد و یکی از راه های پیشگیری از اعتیاد رسیدگی به مشکلات جوانان است، جوانانی که از فشارهای مشکلات و بیکاری رو به سوی بلای خانمان سورز می آورند.

 

"کرم رجبی" مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی است که افراد به دلیل وجود مشکلاتی مانند بیکاری و برای پُر کردن اوقات فراغت به سمت آن کشیده می شوند.

 

وی اضافه کرد: می توان گفت تنها 30 درصد افرادی که در کمپ نگه داری می شوند بعد از ترخیص به سمت اعتیاد نمی ورند و وسوسه استفاده از مواد مخدر تا پنج سال با فرد وجود دارد و حدود 70 درصد افراد بعد از خروج از کمپ دوباره سمت اعتیاد می روند.

 

به گفته وی با توجه به این که بیکاری در روستاها و در بین جوانان بیشتر است متاسفانه استفاده از مواد مخدر هم افزایش بیشتری دارد.

Image result for ‫اعتیاد‬‎

رجبی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد دو کمپ ترک اعتیاد برای آقایان و یک کمپ برای بانوان وجود دارد که بیش از 100 نفر در این سه مرکز نگه داری می شوند و در هر یک از کمپ ها پزشک و کارشناس ارشد روانشناسی وجود دارد.

 

وی بیان کرد: شیوع اعتیاد در بین آقایان بیشتر از بانوان است اما باید اقدامات و برنامه هایی برای پیشگیری صورت گیرد تا گرایش به سمت اعتیاد کاهش یابد چرا که استفاده مدام از این مواد بر روی مغز آنها اثر گذار است.

 

به گزارش بازتاب بروجرد توجه به جوانان و رفع مشکلات آنها مانند بیکاری و همچنین آگاه سازی جوانان و بیان ضررهای اعتیاد می تواند راه مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات