رئیس صنعت، معدن و تجارت استان لرستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه مراکز رشد در واحدهای صنعتی استان ایجاد شود گفت: به بحث فن بازار در استان توجه جدی صورت گیرد.

 به گزارش لرستان خبر، محمدرضا صفی خانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه مراکز رشد در واحدهای صنعتی استان ایجاد شود اظهار داشت: تاکنون در این راستا اقداماتی انجام‌شده به‌طوری‌که در برخی واحدهای صنعتی مراکز رشد ایجادشده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر مرکز رشدی دریکی از واحدهای صنعتی استان آماده افتتاح است افزود: بحث فن بازار در استان لرستان جدی گرفته شود چرا که ایده‌ها در فن بازار تبدیل به محصول و محصولات به‌صورت انبوه تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به اینکه ایجاد مراکز رشد را باید به‌صورت جدی در استان پیگیری کنیم عنوان کرد: سه دوره آرندی را در استان داشته‌ایم که در آینده به دانش‌بنیان تبدیل می‌شود.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این جلسه اظهار داشت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک اقتصاد استان نیایند باز عقب می‌مانیم بنابراین هرچقدر توان دارید در راستای دانش‌بنیان شدن انجام دهید.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید این موضوع را بدانند که اگر امروز درزمینهٔ دانش‌بنیان شدن موفق نشویم 10 سال دیگر گرفتار می‌شویم.

استاندار لرستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر قرار است حرکت و جهشی صورت گیرد ابزار این حرکت و جهش شرکت‌های دانش‌بنیان است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بحث دانش‌بنیان داشته باشیم.

شاکرمی رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه باید زمینه‌های دانش‌بنیان شدن در استان فراهم شود اظهار داشت: امسال 29 شرکت جدید را جذب کرده‌ایم که فناور هستند و امیدواریم به سمت دانش‌بنیان شدن بروند.

وی افزود: کارگزارهایی که دانش‌بنیان را ارزیابی می‌کنند در استان وجود ندارد بنابراین باید شرکتی بومی به‌عنوان کارگزار داشته باشیم که در این زمینه دو شرکت را انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم به‌عنوان کارگزار استان معرفی کنیم.

عزیزی رئیس دانشگاه لرستان نیز اظهار داشت: راه‌حل معضل بیکاری و شکوفایی اقتصادی از مسیر دانش‌بنیان شدن است که این بستر در استان ایجاد شود؛ پایان‌نامه‌هایی در این راستا تعریف‌شده ویکی از امتیازات انتخاب هیئت‌علمی در دانشگاه داشتن ایده است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات