فرماندار دلفان:

فرماندار نورآباد از وجود 54 پروژه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، جعفر طلابی در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: براساس گزارش سامانه دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی حدود 54 طرح پروژه در حوزه شهرستان نورآباد تعریف شده است.

 

وی ادامه داد: براساس زمان‌بندی تعیین شده این پروژه‌ها را 17 دستگاه اجرایی استان باید ظرف امسال و سال آینده انجام دهند و اعتبار آنها 320 میلیارد تومان است.

 

طولابی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل 41 پروژه عمرانی، 12اقتصادی و یک مورد فرهنگی هستند که طی این دو سال باید اجرایی شوند. هم اکنون 37 درصد کل پروژه‌ها تکمیل شده‌اند که بخشی به بهره‌برداری رسیده‌اند و تعدادی از آنها نیز دهه فجر افتتاح خواهند شد.

 

فرماندار نورآباد با بیان اینکه 11 پروژه شهرستان جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده پیش رفته‌اند، افزود: این پروژه‌ها معادل 20 درصد کل طرح‌ها هستند و حدود 57 درصد نسبت به برنامه زمان‌بندی شده جلو هستیم.

 

وی با بیان اینکه 12 پروژه شهرستان راکد و بدون هیچ‌گونه عملیات اجرایی هستند، گفت: این پروژه‌ها شامل 5 پروژه علوم پزشکی، اداره کل نوسازی استان 4 مورد و بانک‌های کشاورزی، تجارت و بنیاد مسکن هر کدام یک پروژه هستند.

 

طولابی تصریح کرد: 480 واحد مسکن روستایی را می‌بایست بنیاد مسکن اجرایی کند که هیچ‌کاری تاکنون انجام نداده‌ است. بانک تجارت باید واگذاری و احیای ظروف یکبار مصرف را انجام می‌داد که این واحد وجود خارجی ندارد.

 

فرماندار نورآباد خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز 144 واحد مسکن مهر را آماده کرده و 252 واحد تا پایان خرداد سال آینده به اتمام خواهد رساند.

 

وی با اشاره به طرح‌های هادی این شهرستان گفت: باید طرح هادی هشت روستا اجرایی شود که تا به حال سه روستای کفراج، سراب غضنفر و برخوردار انجام شده و پنج روستای دیگر باقی مانده است.

 

طولابی با اشاره به سد تاج‌امیر بیان کرد: این سد قرار بود تا پایان آذر ماه نه درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که حال 20 درصد است و به صورت سه شیفته در آن کار انجام می‌شود و مشکل خاصی ندارد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات