خبرگزاری شبستان:خانه های امید بازنشستگان، بستری برای استفاده دوباره از تجربه و توان بازنشستگان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی است

بازنشستگان، نماد 30 سال تلاش  شبانه روزی به مردم، جامعه و خانواده هستند. افرادی که پس از 30 سال تلاش با حکمی به نام بازنشتگی از کار بی کار می شوند و با کوله باری از تجربه  محل کار خود را ترک می کنند.

 

بی شک بازنشستگان سرمایه های بزرگی در جامعه هستند که می توان از تجربه و توان این قشر با برنامه ریزی مناسب بهره گرفت.

 

استفاده از تجربیات بازنشستگان بستر ایجاد موفقیت های بزرگ در جامعه و نهاد های اجرایی خواهد بود.

 

ایجاد خانه امید باز نشستگان ازطرح های مناسبی است که می تواند بستری برای بهره گیری از توان بازنشستگان توانمند در جامعه باشد.

 

خانه های امید بازنشستگان از طرح های است که توسط  صندوق های بازنشستگان در جهت ارائه خدمات به بازنشستگان ایجاد می شود.

 

این مراکز می تواند بستری برای افزایش مشارکت های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان وهمچنین بستری مناسب برای ایجاد شرایط رفاهی و ‏تفریحی مناسب جهت گذران مطلوب ‏اوقات فراغت قشر بازنشسته باشد.

 

حسین پیریایی، مدیر صندوق بازنشستگان استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: 56 هزار نفر تحت پوشش کانون بازنشستگی کشوری در این استان هستند.

 

وی ادامه داد: از مجموع بازنشستگان استان لرستان تعداد 27 هزار و 300 نفر بازنشسته دستگاه های دولتی و مابقی نیز شاغل هستند.


پیریایی با اشاره به خدمات مختلف به بازنشستگان استان، بیان کرد:بازنشستگان عضو کانون از خدماتی نظیر پرداخت تسهیلات، تورهای گردشگری، کمک هزینه تحصیل و ازدواج فرزندان و هزینه سفر به امکان توریستی و زیارتی استفاده خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت خانه های امید متناسب با ‏نیازمندی‌های بازنشستگان استان انجام می شود، افزود: این مراکز دارای بخش‌های مختلفی چون، کتابخانه، امکانات ورزشی، تفریحی، خدمات مشاوره خواهد بود.

 

پیریایی، بیان کرد: خانه‌های امید با هدف استفاده ایجاد مرکزی برای تجمع بازنشستگان و گذراندن اوقات فراغت آنان و ورزش و تفریح‌های ‏سالم ‏و استفاده از توان بازنشستگان در مسائل اجتماعی و فرهنگی احداث خواهد شد.

 

مدیرصندوق بازنشستگی استان لرستان، با تقدیر از اهتمام جدی استاندار در اجرای این طرح، افزود: نسبت به زمینی که در اختیار این طرح قرار می گیرد و همچنین میزان اعتبار به بخش های مختلف خانه امید بازنشستگان افزوده خواهد شد.

 

مدیرصندوق بازنشستگی استان لرستان، با اشاره به اقدامات انجام شده  توسط این مرکز در سال جاری، افزود: پرداخت وام 5و10 میلیون تومانی به 400 نفر از بازنشستگان و موظفین دستگاه های اجرایی در استان و پرداخت وام ضروری سه میلیون تومانی به تعداد چهار هزار و 150 نفر از بازنشستگان و موظفین دستگاه های اجرایی از جمله فعالیت های ان صندوق بوده است.

 

وی ادامه داد: در سال جاری همچنین با شرکت شیر پگاه استان بمنظور ارائه محصولات پگاه استان با تخفیف ده درصدی زیر قیمت قراردادی منعقد شده است.

 

پیریایی، افزود: در قالب این قرار محصولات شرکت شیر پگاه استان با پیک رایگان به درب منزل بازنشستگان و موظفین استان ارسال می شود.

 

وی ابراز کرد:  همچنین  با شرکت اسنوا جهت استفاده بازنشستگان و موظفین استان از محصولات شرکت اسنوا در سطح استان با تخفیف 20درصد توافقی حاصل شده است.

 

پیریایی، ادامه داد:  با مدیر فروشگاه های زنجیره ای رفاه استان  نیزبمنظور استفاده بازنشستگان و موظفین استان از اجناس فروشگاه های رفاه با تخفیف و ارائه امتیازات ویژه با توجه به مبلغ خرید بازنشستگان و موظفین توافقی حاصل شده است.

 

مدیرصندوق بازنشستگی استان لرستان،  افزود: به منظور اختصاص زمین مناسب جهت احداث خانه امید بازنشستگان و همچنین اخذ توافقات اولیه و دستور استاندار جلسات متعدد با استاندار، معاون استاندار و شهردار خرم آباد انجام شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات و خدمات ارزنده ارائه شده به بازنشستگان و موظفین استان پرداخت مستقیم حقوق آنان بود که در تیر ماه سال جاری با تلاش مضاعف همکاران این مدیریت محقق شد.

 

پیریایی، بیان کرد: با اجرای این طرح وقفه چند روزه در پرداخت حقوق بازنشستگان همچنین عائله مندی و اولاد آنها که توسط دستگاه های اجرایی ایجاد شده بود، مرتفع گردید.

 

وی افزود: همچنین در سال جاری  ارتقاء رتبه استان در امر اخذ کسورات بازنشستگی از دستگاه های اجرایی استان طبق آمار اداره کل امور مالی از رتبه 31 به 6 کشوری حاصل شده است.

 

مدیرصندوق بازنشستگی استان لرستان،  اظهار کرد:  توسط صندوق بازنشتگی استان، جلسات ماهانه با روسای کانون های بازنشستگی لرستان به منظور مرتفع نمودن مشکلات و معضلات بازنشستگان از طریق کانون های بازنشستگی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: شبستان

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات